دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
کتاب باید جوان‌پسند باشد

شهردار بوانات در استان فارس عرضه کتاب‌های جوان‌پسند در کتابخانه‌ها را برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به کتابخوانی خواستار شد.-

سیدجمال‌الدین علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بیشتر کتابخوان‌ها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و بهتر است که کتابخانه‌ها کتاب‌های جوان‌پسند داشته باشند. ضمن این‌که برای این امر مهم نباید به فضای کتابخانه‌ها اکتفا کرد و در دیگر مراکز عمومی هم باید کتاب عرضه شود.

وی گفت: به نظر من، احداث کتابخانه در حاشیه بوستان‌ها گام اساسی در این زمینه است، به طوری‌ که از دو سال گذشته تاکنون پنج هزار متر مربع فضای مناسب برای ساخت کتابخانه مرکزی شهر بوانات اختصاص یافته اما مسوولان فرهنگی هیچ اقدامی برای تأمین بودجه واعتبارات آن انجام نداده‌اند که باعث تأسف است.

علوی عنوان کرد: فضای کنونی کتابخانه‌ها نسل جوان را جذب نمی‌کند و به‌نظرم، با احداث کتابخانه‌ جدید و استفاده از دکوراسیون مناسب می‌توان بر جذابیت کتابخانه‌ها افزود.

شهردار بوانات در ادامه بیان کرد: ارتباط مناسبی بین مجموعه شهرداری و کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و پرداخت سهم نیم‌درصدی ما به کتابخانه‌ها همچنان ادامه دارد، هرچند به نظر ما با پرداخت پول، کارها حل‌شدنی نیستند و باید فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط