سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
معرفی برگزیدگان کتاب سال خراسان رضوی

سرپرست اداره امور فرهنگی ارشاد استان خراسان رضوی از معرفی برگزیدگان نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب در این استان خبر داد.-

نجمه منوچهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این جنشواره با هدف تجلیل از پدیدآورندگان آثار مکتوب و ترغیب نویسندگان به موضوعات ارزشی در طول سال و همچنین ارتقای سطح آثار و نشر استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در مسابقات امسال 15 نویسنده برگزیده شده‌اند و قرار است از آن‌ها تجلیل شود.

منوچهری با اشاره به شرایط حضور در این مسابقه عنوان کرد: یکی از شرایط اصلی شرکت‌کنندگان این است که نویسنده یا ناشر به استان خراسان رضوی تعلق داشته باشند یا کتابی را که ارسال می‌کنند، با محور خراسان‌شناسی باشد.

وی اظهار کرد: جشنواره امسال در هشت حوزه شامل دین‌پژوهی، ادبیات، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم تربیتی، کودک و نوجوان و ترجمه برگزار می‌شود.

منوچهری یادآور شد: عصر امروز(سه‌شنبه، 16 آبان) همزمان با مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی، از برگزیدگان این مسابقه تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، همچنین حوزه علمیه استان خراسان رضوی و ستاد برگزاری نمایشگاه، مراسم انتخاب 34 اثر برگزیده در 11 محور ارزشی را در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌کنند.

منوچهری افزود: این ‌آثار از موضوعات سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده، نماز، بیداری اسلامی و جنگ نرم انتخاب شده‌اند.

وی با بیان این‌که این کتاب‌ها شامل آثاری‌اند که در سراسر کشور منتشر شده‌اند، گفت: این کتاب‌ها در غرفه‌‌ای از سالن جنبی نمایشگاه قرار داده شده‌اند تا افراد علاقه‌مند بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی تا 23 آبان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر مشهد برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط