یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کتاب مجموعه مقالات «همایش گویش‌های مناطق کویری ایران» منتشر شد

کتاب«مجموعه مقالات» نخستین همایش بین‌المللی گویش‌های مناطق کویری ایران منتشر شد. کتاب همايش در سه مجلد از سوی انتشارات دانشگاه سمنان به چاپ رسیده است. این همایش دو روزه دهم مهر سال جاری در این دانشگاه برپا شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مجموعه مقالات همایش بین‌المللی گویش‌های مناطق کویری ایران» به کوشش عصمت اسماعیلی و مصطفی جباری در سه مجلد گردآوری شده و به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

این همایش چهارشنبه، دهم مهر، با حضور مقامات محلی، غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دانشگاه سمنان افتتاح شد.

در این همایش دوروزه، شماری از استادان و زبان‌شناسان، گویش‌شناسان و صاحب‌نظران زبان و ادب فارسی، به بحث و تبادل نظر درباره اهمیت گویش‌های کویری و لزوم حفظ و احیای آن‌ها پرداختند. 


دانشگاه سمنان، به دلیل قرار گرفتن در مرکز استانی که به جزیره لهجه‌ها شهرت یافته است، به پیشنهاد علی خیرالدین، رییس دانشگاه سمنان و با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بر آن شد تا همایش بین‌المللی گویش‌های مناطق کویری ایران را برگزار کند. مجموعه حاضر حاوی 135 مقاله این همایش است.

کتاب «مجموعه مقالات همایش بین‌المللی گویش‌های مناطق کویری ایران»، به کوشش عصمت اسماعیلی و مصطفی جباری در سه مجلد گردآوری شده و انتشارات دانشگاه سمنان آن را با شمارگان 300 نسخه و به بهای پنج‌هزار و 500 تومان وارد بازار کتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها