چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
همکاری مستمر با مراکز آموزشی، راهکار تقویت کتابخانه‌هاست

مسوول کتابخانه شماره 2 شهرستان نقده استان آذربایجان غربی با اشاره به نزدیکی این کتابخانه به مدارس و دبیرستان‌های این شهرستان گفت: راهکار تقویت کتابخانه‌های شهرستانی، همکاری با مراکز آموزشی است.-

یاسین لگزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که کتابخانه شماره 2 نقده از کتابخانه‌های دیگر  این شهرستان فاصله دارد اما همکاری با مراکز آموزشی این شهرستان باعث تقویت فعالیت فرهنگی این کتابخانه‌شده است، عنوان کرد: به علت نزديكي كانون‌پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مدارس و دبيرستان‌هاي نقده به این کتابخانه، فعاليت فرهنگي آن بسيار رضايت بخش است.

وی همچنین از استقبال بسيار خوب اعضاي اين كتابخانه از طرح «كتاب من» خبر داد و گفت: در سال 89 و 90 شش بار رتبه نخست را در زمينه درخواست بالاي طرح «كتاب من» در سطح استان كسب كرديم و به طور میانگین هر ماه، 70 درخواست از طرح «کتاب من» ثبت می‌شود.

مسوول کتابخانه شماره 2 نقده اظهار کرد: اين كتابخانه از نظر امكانات بسيار مناسب است و فقط به علت دوري از كتابخانه‌هاي ديگر اين شهرستان، به عنوان تنها مركز فرهنگي در اين منطقه، نيازمند افزايش فضاي كتابخانه‌اي است. 

وی درباره مشخصات این كتابخانه عنوان كرد: اين كتابخانه داراي 900 نفر عضو فعال، 9 هزار نسخه كتاب و هشت هزار عنوان كتاب است و شامل بخش‌های كودك و نوجوان، نوسوادان، سمعي و بصري، بخش نابينايان، مخزن كتاب، اينترنت و سالن مطالعه است.

لگزي همچنين از اجراي مسابقه كتابخواني ويژه دانش‌آموزان راهنمايي و دبيرستان این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقه مكتوب كتابخواني با موضوع صرفه‌جويي و نقش دانش‌آموزان در اقتصاد كشور از ابتداي مهر ماه آغاز شده است و تا پايان مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط