شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
نخستین مجموعه داستان فرحناز علیزاده منتشر شد

«آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» ، نخستین مجموعه داستان فرحناز علیزاده منتشر شد و از هفته جاری در کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود. داستان‌های این کتاب هر کدام فرم و ژانری متفاوت دارند، چراکه علیزاده معتقد است داستان‌نویس باید بتواند در همه ژانرها قلم بزند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صدقیان، مدیر نشر «گل آذین»، ناشر این کتاب درباره انتشار آن گفت: این مجموعه پنجشنبه هفته گذشته انتشار یافته و از این هفته با شمارگان هزار نسخه توزیع می‌شود.

علیزاده درباره این کتاب به «ایبنا» گفت: محور همه داستان‌های این کتاب تنوعی خاص یافته‌اند و از حیث ژانر و مضمون کاملا با یکدیگر متفاوتند. به اعتقاد من نویسنده باید بتواند در همه ژانرها بنویسد و خود را به یک قالب و فرم خاص محدود نکند؛ از این رو در میان داستان‌های این کتاب از داستان‌های رئال تا شگفت و حتی وهمی نیز دیده می‌شوند.

داستان «فیش‌های پایان‌نامه» این کتاب جایزه هفت اقلیم و رتبه دوم جایزه ادبی ایران را به خود اختصاص داده و داستان کوتاه «درخت توت حیاط» این کتاب نیز پیش‌تر برگزیده جشنواره ادبی «لیراو» شده است.

«شاید، احتمالا، حتما»، «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» و «قندیل‌های بی‌رنگ» نام چند داستان‌ دیگر این کتابند. «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» 12 داستان کوتاه دارد.

علیزاده منتقد ادبی است و با برخی نشریات و روزنامه‌ها در زمینه انتشار مقاله و نقد کتاب همکاری دارد. وی تاکنون داوری چند جشنواره ادبی را نیز بر عهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط