سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
علم کتابداری و فناوری کتابخانه‌ها، راز موفقیت آذربایجان غربی است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشست کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی کشور علت موفقیت کتابخانه‌های استان آذربایجان غربی را تسلط به علم کتابداری و توجه به فناوری کتابخانه‌های عمومی دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، مجدالدین معلمی در جمع کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی کشور در محل کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: اهمیت کتابخانه‌های عمومی این استان از نظر فناوری و کاربرد اصولی علم کتابداری، علت اصلی انتخاب برای میزبانی این نشست بوده است.

وی اظهار کرد: تسلط به علم کتابداری، فناوری و نظارت دایمی به کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی باعث به‌وجود آمدن نظم و یکپارچگی در کتابخانه‌های عمومی این استان و ارایه خدمات مناسب برای عموم شهروندان شده است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی کشور باید افرادی کارشناس باشند و بتوانند وظایف خویش را با دلسوزی و درایت انجام دهند و فقط خود را مقید به انجام کارهای روزمره نکنند.

معلمی در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی‌های کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های کشور عنوان کرد: کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی کشور باید اشخاصی فرهنگی، خوش ذوق و خلاق باشند تا بتوانند در نتیجه تعامل با کارشناسان مرتبط با حوزه کاری خویش، خدمات مناسبی را ارایه کنند.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه از سوی کارشناسان منابع کتابخانه‌ها گفت: ارتباط با کارشناسان فرهنگی و امور کتابخانه‌ها، ارتباط مستمر با نهاد، شناسایی و ارتباط با استادان و نویسندگان بومی، انتشار ایده‌ها، افکار و بازدید مستمر از کتابخانه‌ها و همچنین انتقال نیازهای اطلاعاتی کتابخانه‌ها به اداره کل منابع کتابخانه‌های کشور، از  انتظارات نهاد از کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی‌اند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور عنوان کرد: کارشناسان منابع باید توانایی مشاوره داشته باشند و بتوانند تحلیل محتوا کنند و با مشارکت در برنامه های نهاد، فعالیت کتابخانه‌ها را افزایش دهند.

معلمی درباره اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های کشور از جمله استان آذربایجان غربی گفت: باید آمار صحیح به ‌ویژه در حوزه کتاب من ارایه و از درخواست‌های کاذب و تکراری خودداری شود.

نشست سراسري كارشناسان منابع كتابخانه‎هاي عمومي كشور  به مدت سه روز از 14 تا 16 شهريور در كتابخانه مركزي اروميه با هدف هم‌انديشي در حوزه تامين منابع كتابخانه هاي عمومي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط