دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
خادم: گلابدره‌ای بیانگر بی‌پروای وضعیت جامعه‌اش بود

حسن خادم، داستان‌نویس، با ابراز ناراحتی و تاسف از درگذشت محمود گلابدره‌ای، او را قبل از هر چیز نویسنده‌ای جسور و بی‌پروا دانست و گفت: گلابدره‌ای بی هیچ ملاحظه‌ای وقایع و حوادث جامعه خود را ثبت می‌کرد و آن‌ها را هیچ‌گاه از نظر دور نداشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خادم که ابراز تاسف از درگذشت نویسندگان در انزوا، گلابدره‌ای را نویسنده‌ای بی‌پروا دانست. 

نویسنده «باغ‌های مرمر» گفت: گلابدره‌ای نویسنده‌ای رها شده در جامعه فرهنگی بود و آثار او از نگاه و توجه به مردم و جامعه منظر کاملا متفاوت داشت. ایشان هم به نسل دیروز و هم امروز خدمت کرد و تعلق داشت ولی متاسفانه در جامعه ما قدر نویسندگان را در حد شایسته نمی‌دانند. 

خادم  افزود: متاسفانه بسیار دیده شده که در جامعه ما نوعی ناسپاسی نسبت به نویسندگان وجود دارد و وقتی نویسنده‌ای از دنیا می‌رود، آن وقت از او خبر می‌گیرند و یا از آثارش حرف می‌زنند.

گلابدره‌ای، دوست و همراه جلال آل‌احمد 28 دی 1318 در گلاب دره شميران تهران به دنيا آمد. وی بعد از گذراندن تحصيلات مقدماتی و متوسطه، وارد دانشكده ادبيات شد و دانشگاه را ناتمام گذاشت و با ورود به دانشگاه بين‌المللی لندن، در رشته ادبيات انگليسي اين دانشگاه تحصيل كرد.

نويسنده «حكومت نظامی» نزدیک به نیم قرن سال در عرصه رمان‌نويسی، ترجمه و انتشار مقالات پژوهشی فعال بود.

«سگ كوره‌پز» گلاب دره‌ای را وارد جرگه رمان‌نويسان كرد و از رمان «منير» نيز مي‌توان به عنوان آخرين آثار اين نويسنده ياد كرد.

سيدمحمود گلاب دره‌ای در حوزه انقلاب و دفاع مقدس نيز آثار متعددی را خلق كرده است.

این نویسنده شب گذشته 15 مرداد در اثر بیماری درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها