یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
تعلیق آیین‌نامه اجرایی دریافت مالیات از ناشران سراسر کشور

سازمان امور مالیاتی کشور آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره سه بند(ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم ناشران را با پیگیری‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 6 ماه به حالت تعلیق درآورد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری با بیان این مطلب اظهار کرد: پیگیری اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم تا اخذ نتیجه نهایی که تحقق دستور رییس جمهوری است، ادامه می‌یابد. 

وی افزود: پس از این‌که دستور رییس جمهوری درباره معافیت مالیات ناشران و کتابفروشان به وزیر اقتصاد و دارایی ابلاغ شد، موضوع همچنان از سوی وزیر ارشاد و این معاونت پیگیری و دو هفته پیش، نامه‌ای تنظیم و از سوی وزیر ارشاد به وزیر اقتصاد ارسال شد.

وی درباره محتوای این نامه گفت: در این نامه وزیر ارشاد با صراحت، خواستار اعلام نتیجه و دستور رییس جمهوری درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان شده است.

دری بیان کرد: پس از صدور دستور رییس جمهوری، این معاونت نیز طی نامه‌ای به علی عسگری، رییس سازمان امور مالیاتی کشور با استنادات قانونی اعلام کرد که از نظر این معاونت کتابفروشان و ناشران از پرداخت مالیات معافند و خواستار اجرایی شدن قانون مصوب و دستور صریح رییس جمهوری و نیز اصلاح آیین‌نامه مربوطه شد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در این مدت ادارات مالیاتی، ناشران را با تفسیر از مواد 15 و 16 قانون مذکور مشمول پرداخت مالیات ‌می‌کردند و از سوی دیگر اصلاح آیین‌نامه نیز به یقین زمان‌بر است. 

وی افزود: مجموعه پیگیری‌ها منجر به آن شد که معاونت مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بنا بر دستور رییس جمهوری به تمام ادارات مالیاتی ابلاغ کند تا مواد 15 و 16 آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره سه بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم ناشران به مدت شش ماه به تعلیق درآید. 

دری در پایان گفت: این اقدام مثبتی است که می‌تواند راه را برای اصلاح آیین‌نامه مذکور هموار کند و قطعی شدن معافیت دایمی اصحاب فرهنگ و هنر به‌ویژه ناشران و کتابفروشان را در پی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط