چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
تمهیدات برپایی نمایشگاه کتاب 26 فراهم می‌شود

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: کارشناس‌های دبیرخانه دایمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اکنون در حال بررسی نقاط قوت و ضعف بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه کتاب‌اند. آن‌ها بر اساس نتایج حاصل از این بررسی‌ها، به طراحی پیش‌برنامه و تمهیدات لازم برای برپایی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران خواهند پرداخت.-

محمد عظیمی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: معتقدیم که وقتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  به اتمام می‌رسد، دفتر کار نمایشگاه نباید بسته شود بلکه باید این دفتر برای نمایشگاه بعدی باز بماند و تمهیدات لازم برای برپایی آن نیز اندیشیده شود. بنابراین، برای این‌که این هدف را محقق کنیم و همچنین به دلیل این‌که نمایشگاه کتاب تهران به نحو مطلوب و شایسته اداره و از عجله در کار‌ها در روزهای نزدیکی برپایی نمایشگاه جلوگیری شود، دبیرخانه دایمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: تمام موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مشغول فعالیت‌های این دبیرخانه شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که این موسسه به نوعی دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز محسوب می‌شود.

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: اکنون کارشناس‌ها در این دبیرخانه در حال ارزیابی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌اند. آن‌ها فرصت‌ها و تهدیدهای نمایشگاه کتاب بیست و پنجم را بررسی می‌کنند تا بر اساس آن به طراحی پیش‌برنامه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بپردازند.

عظیمی با بیان این‌که دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از احصاء موارد مذکور کار برنامه‌ریزی، تدوین روش‌های پیاده‌سازی برنامه‌ها و به دنبال آن، اجرای برنامه‌ها را در دستور کار خود دارد، عنوان کرد: اقداماتی که در این دبیرخانه صورت می‌گیرند، زمینه اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مناسب را نه تنها برای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بلکه برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب تهران نیز فراهم می‌کند تا این نمایشگاه با کمترین دغدغه، فعالیت‌های خود را ارایه کند.

وی با اشاره به این مطلب که تمام تلاش موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران استفاده از تجربیات حاصل از برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی با هدف برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران است، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سال آینده در ابتدای در ورودی، میزبان غرفه «تازه‌های نشر» خواهد بود. بازدیدکنندگان با حضور در این غرفه شناخت کامل از کتاب‌های تازه منتشر شده کسب می‌کنند و یک سیر مطالعاتی به آن‌ها ارایه می‌شود.

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پایان سخنانش گفت: در غرفه «تازه‌های نشر» کارشناسان حوزه کتاب حضور دارند که بازدیدکنندگان را در انتخاب کتاب مورد نظرشان، راهنمایی می‌کنند. اجرای این طرح باعث صرفه‌جویی در وقت بازدیدکنندگان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط