یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
جشنواره «شعر و داستان جوان سوره» افتتاح می‌شود

دهمین جشنواره سراسری «شعر و داستان جوان سوره» فردا (26 تیر) با حضور مدیران فرهنگی، هنری و شاعران و نویسندگان جوان و پیشكسوت سراسر كشور در فرهنگسرای جوان ارومیه گشایش می‌یابد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پايگاه خبري حوزه هنري، مراسم افتتاح دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ساعت 9 و 30 دقیقه در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می‌شود. این رویداد ادبی طي روزهاي 26 و 27 تیرماه برپا خواهد شد.
 
پس از افتتاحیه، سه كارگاه تخصصی «شعر»، «قصه» و «ادبیات كودک و نوجوان» با حضور استادان مجرب این رشته‌ها برای شاعران و نویسندگان جوان برگزار خواهند شد. 

برگزاری سه كارگاه تخصصی دیگر با عناوين «عصر شعر»، «عصر داستان» و «كارگاه سیمرغ» در روز نخست، از دیگر برنامه‌های دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره است. 

بر همین اساس، روز نخست دهمین جشنواره سراسری «شعر و داستان جوان سوره» با بازدید شاعران و نویسندگان دعوت شده به این جشنواره، از ساحل خشكیده دریاچه ارومیه و دهكده ساحلی «چی چست» پایان می‌یابد.
 
كارگاه تخصصی «سیر ترجمه در ادبیات پس از انقلاب اسلامی» صبح روز دوم این جشنواره (27 تیر) برگزار می‌شود و شاعران و نویسندگان و مترجمان كشورمان به بررسی اوضاع ترجمه در زبان فارسی می‌پردازند. 

بازدید از اماكن تاریخی و مناطق گردشگری ارومیه، از دیگر برنامه‌های جنبی دهمین جشنواره شعر و داستان جوان است كه بعدازظهر 27 تیر صورت می‌گیرد. 

اختتامیه دهمین جشنواره سراسری «شعر و داستان جوان سوره» ساعت 19 تا 21 در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

در مدت كوتاه فراخوان، دو هزار و 100 اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ارسال شدند كه از این آثار، 160 اثر به مرحله نهایی داوری رسیدند و در نهايت، 30 اثر در رشته‌های مختلف به عنوان آثار برگزیده جشنواره معرفی خواهند شد و شاعران و نویسندگان آن‌ها در مراسم اختتامیه قدرداني می‌شوند.
 
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دهمین جشنواره سراسری «شعر و داستان جوان سوره» را با موضوعات و محورهای «اخلاق و خانواده»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی» و «فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت» در بخش آزاد و موضوع «انقلاب اسلامی» در بخش ویژه برگزار مي‌كند. 

این جشنواره در رشته‌های «داستان كوتاه بزرگسال»، «داستان كوتاه كودک و نوجوان»، «شعر كودک و نوجوان»، «شعر آزاد» و «شعر كلاسیک» برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط