سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
مجموعه شعر «هم صدا با حلق اسماعیل» تجدید چاپ شد

چاپ ششم مجموعه شعر «هم صدا با حلق اسماعیل» سروده سیدحسن حسینی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، این اثر از تولیدات مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مجموعه‌ای از سروده‌های مرحوم سیدحسن حسینی، شاعر و نویسنده، است.

شعرهای این مجموعه گزیده‌ای از سروده‌های قبل و پس از انقلاب حسینی در سه دفتر را شامل می‌شود که در قالب‌های غزل، رباعی، مثنوی و سپید سروده شده‌اند.

فصل نخست کتاب با عنوان «سروده‌های سحرزاد» به گزیده‌ای از سروده‌های پس از انقلاب این شاعر اختصاص دارد و سروده‌هایی چون بهاریه، زمزمه جاوید خون، وداع، غزل لاله رخان و معرکه را شامل می‌شود.

در فصل دوم با عنوان «شب سروده‌ها» گزیده‌ای از سروده‌های پیش از انقلاب حسینی چون غم نان، عریان، انگشتر فریاد، نفرین دعوا، یادگاری، شهاب، ‌توت کال و پیغام آمده است. فصل سوم نیز به رباعی‌های شاعر اختصاص دارد.

سیدحسن حسینی متولد سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران است. وی در مقطع کارشناسی رشته تغذیه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شد و پس از آن کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را، در رشته ادبیات فارسی گذراند.

وی از سال ۱۳۵۲ نوشتن و سرودن را در مطبوعات پیش از انقلاب به‌ویژه در «مجله فردوسی» آغاز و در سال ۱۳۵۸، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را همراه محمد رضا حکیمی، رخ صفت، تهرانی و آیت‌الله امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد.او مسوولیت بخش ادبیات و شعر را همراه قیصر امین‌پور بر عهده داشت.

او سال‌های آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی، درگذشت.

«هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس»، «نوش‌داروی طرح ژنریک»، «طلسم سنگ»، «شقایق‌نامه»، «در ملکوت سکوت»، «حمام روح»، «براده‌ها»، «از شرابه‌های روسری مادرم» و«سفرنامه گردباد» از جمله آثار حسینی اند.

چاپ ششم مجموعه شعر «هم صدا با حلق اسماعیل» در ۱۵۵ صفحه، قطع رقعی و با قیمت پنج هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط