شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
بزرگداشت «سیدحسن حسینی» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت و بازخوانی آثار و شعر «سیدحسن حسینی» پنج‌شنبه(۱۹ اسفند) با حضور خانواده این شاعر و صاحب‌نظران و هنرمندان در محل انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.\

فاطمه سالاروند، مسوول روابط عمومی انجمن شاعران ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در این مراسم خانواده این شاعر و پژوهش‌گر حوزه شعر حضور دارند. همچنین شاعران، پژوهش‌گران حوزه شعر، ادبیات و سینما و علاقه‌مندان این حوزه نیز در این مراسم حضور دارند.

وی در ادامه توضیح داد: به دلیل مصادف شدن تاریخ تولد و وفات حسینی با تعطیلات نوروزی تاکنون برنامه شایسته‌ای برای بزرگداشت این شاعر ترتیب داده نشده است. برهمین اساس انجمن شاعران تصمیم گرفت در اسفندماه آیین تجلیل از حسینی را برگزار کند.

سالاروند اظهار داشت: ساعد باقری، درباره شعر حسینی سخنرانی دارد و محمدکاظم کاظمی، بحث‌هایی را پیرامون بیدل‌پژوهی‌های حسینی ارائه می‌کند. همچنین یکی از منتقدان به بررسی کتاب «مشت در نمای درشت»(مقایسه ادبیات و سینما از طریق معانی و بیان) از آثار حسینی در حوزه سینما و ادبیات می‌پردازد.

وی درباره دیگر برنامه‌های این مراسم تشریح کرد: پخش فیلم و صدای حسینی، شعرخوانی شاعران جوان و اجرای موسیقی توسط حسام‌الدین سراج و همچنین برپایی نمایشگاهی از عکس‌ها و کتاب‌های حسینی از دیگر بخش‌های این مراسم هستند.

سیدحسن حسینی متولد سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران است. وی در مقطع کارشناسی رشته تغذیه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شد و پس از آن کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را، در رشته ادبیات فارسی گذراند.

وی از سال ۱۳۵۲ نوشتن و سرودن را در مطبوعات پیش از انقلاب به‌ویژه در «مجله فردوسی» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را که به همراه محمد رضا حکیمی، رخ صفت، تهرانی و آیت‌الله امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد و مسوولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین‌پور بر عهده داشت.

او سال‌های آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی، درگذشت.

«هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس»، «نوش‌داروی طرح ژنریک»، «طلسم سنگ»، «شقایق‌نامه»، «در ملکوت سکوت»، «از شرابه‌های روسری مادرم» و«سفرنامه گردباد» از جمله آثار حسینی هستند.

مراسم بزرگداشت «سیدحسن حسینی» پنج‌شنبه(19اسفند) از ساعت 17 تا 20 در انجمن شاعران ایران واقع در خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، نبش کوچه شهید نعمتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط