چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
تجلیل از «مظاهر مصفا» در انجمن شاعران ایران

مراسم تجلیل از «مظاهر مصفا»، شاعر و مصحح، پنج‌شنبه(18 آذر) با حضور شاعران، پیشکسوتان هنر و ادبیات و علاقه‌مندان این حوزه در انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.\

فاطمه سالاروند، مسوول روابط عمومی انجمن شاعران ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مراسم تجلیل از مظاهر مصفا با حضور پیشکسوتان حوزه ادبیات، هنرمندان و اهالی موسیقی برگزار می‌شود.

وی به اسامی سخنرانان این نشست اشاره و تصریح کرد: مهدی محقق، مجتبی بشردوست، سرور مولایی و بانو امیری فیروزکوهی در این نشست حضور دارند و به ایراد سخنرانی درباره مصفا و کارنامه ادبی او می‌پردازند.

سالاروند در توضیح دیگر بخش‌های این مراسم اظهار داشت: قصیده‌خوانی شاعران جوان، سخنرانی و شعرخوانی مظاهر مصفا و اجرای موسیقی نی و عود با صدای مهربانی از دیگر بخش‌های این مراسم هستند. نوازنده نی ، قنبری و نوازنده عود آقایی است.

وی افزود: همچنین مسوولان انجمن شاعران ایران همچون ساعد باقری، مشفق کاشانی و فاطمه راکعی نیز به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

مظاهر مصفا فرزند اسماعیل مصفا در سال ۱۳۱۱ در قم در خانواده‌ای از اهالی تفرش به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه حکیم نظامی قم سپری کرد و تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی تا اخذ درجه دکتری در دانشگاه تهران ادامه داد.

آثار او عبارت از «پاسداران سخن»(مجموعه اشعار از رودکی تا عصر حاضر)، «توفان خشم»(چهل چکامه)، «تصحیح دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی»، «تصحیح مجمع‌الفصحاء»، «تصحیح دیوان نزاری قهستانی»، «تصحیح دیوان سنایی»، «تصحیح کلیات سعدی»، «تصحیح جوامع الحکایات عوفی»، «قند پارسی» و «نسیم» هستند.

همچنین مجموعه شعرهای او عبارت از «ده فریاد»، «سپید‌نامه»، «سی پاره»، «سی سخن» و «شب‌های شیراز» هستند.

مراسم تجلیل از «مضاهر مصفا» پنج‌شنبه(18 آذر) از ساعت 17 تا 20 در خانه شاعران ایران واقع در خیابان شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، نبش خیابان شهید نعمتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط