یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۵
«خمره» مرادي كرماني انيميشن مي‌شود

رمان «خمره» نوشته «هوشنگ مرادي‌كرماني» به سفارش مركز صبا در قالب يك مجموعه انيميشن به تصوير كشيده مي‌شود. پيش از اين «ابراهيم فروزش» با اقتباس از اين كتاب يك فيلم سينمايي ساخته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز صبا، مجموعه «خمره» برگرفته از كتاب «خمره» نوشته «هوشنگ مرادي كرماني» به سفارش مركز صبا و به كارگرداني «علي احمدي» و تهيه‌كنندگي «سيدحامد حسيني» در سيزده قسمت ده دقيقه‌اي و با تكنيك دو بعدي با رندر سه بعدي در دست تهيه است.

در خلاصه داستان «خمره» كه نسخه سينمايي آن نيز توسط «ابراهيم فروزش» ساخته شده، آمده است: در يك روستاي اطراف كرمان كه زندگي در آن به شكلي زيبا و پاك درجريان است، مدرسه‌اي وجود دارد كه كودكان اهالي روستا در آنجا درس مي‌خوانند و به صورت مشترك در كلاس‌هاي درس شركت مي‌كنند.

داستان در فصل زمستان روايت مي‌شود و با توجه به اقليم جغرافيايي منطقه و هواي بسيار سرد زمستاني،  مدير مدرسه كه جوان پاك و در عين حال كم سن و سالي است، خود در همان مدرسه زندگي مي‌كند و مشغول تربيت و تعليم كودكان است.

داستان از آنجا شروع مي‌شود كه يك روز صبح كه دانش آموزان به مدرسه مي‌آيند، متوجه‌ مي‌شوند كه خمره‌اي كه داخل كلاس بوده شكسته است و در صدد پيدا كردن مسبب اين كار بر مي‌آيند.
 
در فاصله پيدا كردن مجرم گفت‌وگو‌هاي زيادي صورت مي‌گيرد، تا آنجا كه مدير مدرسه، «صمدي»، متوجه مي‌شود علت شكستن خمره سرما و ترك برداشتن بر اثر شدت برودت بوده است و به همين دليل مدير و بچه‌ها و اهالي در پي ترميم خمره برمي‌آيند كه در اين ميان اتفاقات جالب و جذابي پيش مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط