سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
حمیدی: اسطوره‌ها به زبان ساده معرفی شوند

سیدجعفر حمیدی، مدرس دانشگاه شهید بهشتی، بر لزوم معرفی اسطوره‌ها و قصه‌های «شاهنامه» با زبانی ساده به مخاطبان تاکید کرد تا تصور صحیحی از شخصیت‌هایی چون «رستم» و «اسفندیار» ارایه شود.-

حمیدی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برای ارایه مناسب «شاهنامه» در روزگار معاصر راه‌های مختلفی وجود دارد؛ از جمله بخش بخش کردن داستان‌ها «شاهنامه» همانند همان کاری که مرحوم مجتبی مینوی انجام داد.

وی افزود: بدیهی است که تهیه کتاب‌هایی با زبان ساده‌تر و به صورت مصور برای کودکان و نوجوانان نیز اقدامی شایسته‌تر است.

این استاد دانشگاه به رسانه‌های جمعی و نقش آن‌ها در این زمینه اشاره و تشریح کرد: بهتر است رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون بیشتر به «شاهنامه» بپردازند. این امر می‌تواند در قالب دعوت از استادان و شاهنامه‌پژوهان برای حضور در برنامه‌هایی درباره «شاهنامه» و فردوسی باشد، تا این کارشناسان دیدگاه‌های خود را به زبان ساده و برای عموم علاقه‌مندان شرح دهند و به معرفی هر چه بیشتر و موثرتر «شاهنامه» بپردازند.

وی تاکید کرد: شناخت اسطوره‌ها و قهرمانان اثر بزرگی چون «شاهنامه» برای همگان امری ضروری است و بهتر است این قصه‌ها و اسطوره‌ها با زبانی ساده معرفی شوند، تا مخاطبان از ارتباط با آن‌ها فراری نباشند.

حمیدی در پایان گفت: متاسفانه در زمان حاضر هنوز پهلوانی اسطوره‌ای چون رستم یا اسفندیار به درستی معرفی نشده‌اند و اهل ادب و شعر تصور صحیحی از شخصیت آن‌ها ندارند.

25 اردیبهشت در تقویم ایران «روز بزرگداشت فردوسی» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط