سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۸
تمدن هخامنشيان با نگرشي بر كتاب تخت‌جمشيد

تمدن هخامنشيان با نگاهي به كتاب «نگرشي نو بر تخت‌جمشيد» با حضور موبد دكتر اردشير خورشيديان، رئيس انجمن موبدان تهران در كانون ايران‌شناسي و باستان‌شناسي فرهنگسراي ملل بررسي مي‌شود.

علي محمدبيگي، مسوول كانون ايران‌شناسي و باستان‌شناسي فرهنگسراي ملل به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در ادامه سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي تمدن ايران باستان، اين هفته تمدن هخامنشيان با نگاهي به كتاب «نگرشي نو بر تخت‌جمشيد» بررسي مي‌شود.

وي افزود: شناخت تمدن ایران دوران هخامنشیان تأثیری بنیادین بر دوران‌های بعدي ايران گذارده ‌است و مهم‌ترین سنگ‌نبشته هخامنشی از نظر تاریخی، سنگ‌نبشته بیستون بر دیواره کوه بیستون است. اين سنگ‌نبشته بسیاری از رویدادها و کارهای داریوش اول را در نخستین سال‌های حکمرانی‌اش که مشکل‌ترین سال‌هاي حکومت وی نیز به‌شمار مي‌آيد، به طور دقیق روایت می‌کند. این سنگ‌نبشته‌ها عناصر تاریخی کافی برای بازسازی تاریخ هخامنشیان را در بردارد.

جهان‌بيني اشوزرتشت، پاسخ به پرسش هاي ديني زرتشتيان و نگرشي نو بر تخت‌جمشيد از جمله آثار موبد اردشير خورشيديان به شمار مي‌آيد.

اين نشست، پنج‌شنبه 13 آذرماه ساعت 16 تا 18 در بزرگراه صدر، ميدان پيروز، بوستان قيطريه، سالن اجتماعات فرهنگ‌سراي ملل برگزار مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها