یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
«كتاب ماه ادبيات» با بهار در ادبيات فارسي روي دكه رفت

شصتمين شماره نشريه «كتاب ماه ادبيات» منتشر شد. «بهاريه در ادبيات فارسي»، «نگاهي به غزل‌هاي بهاريه در ديوان شمس» و «افسون صوت و معنا در دعاي آغازين سال نو»، از جمله مقالات اين شماره از اين ماهنامه ادبي‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين شماره از نشريه با فصل ويژه بهاريه آغاز شده است.
 
«افسون صوت و معنا در دعاي آغازين سال نو» (ابوالفضل حري)، ‌«نگاهي به غزل‌هاي بهاريه در ديوان شمس» (سحر مهرابي) و «بهاريه در ادبيات فارسي» (سارا سعيدي)، نام مطالب اين فصلند. 

در بخش بررسي و معرفي كتاب نيز مطالبي با عنوان‌هاي «چنين كنند بزرگان چو كرد بايد كار» (عيسي امن‌خاني)، «نقدي بر كتاب موج و مرجان» (منا علي‌مددي)، «نگاهي به رمان از پائولو كوييلو متنفرم» (رضا رحيمي صحاف)، و «غزل‌هاي اصفهاني» و برخی مطالب دیگر گنجانده شده‌اند. 

در فصل مقالات اين نشريه نيز مقالاتي با این عناوین آمده است: «مقايسه برزونامه منظوم و داستان برزو در رساله راحه‌الارواح» (سيدعلي هاشمي‌عرقطو)، «بررسي تطبيقي اوستا و زند» (ماندانا طائبي)، «شناخت چند ويژه‌نامه در ديوان ناصرخسرو» (علي‌محمد پشت‌دار)، «بررسي تطبيقي «قفس» صادق چوبك و «تخم‌مرغ» شروود اندرسون» (هلن اوليايي‌نيا، شيرين شرر تيمورتاش) و «نگرش فلسفي-اسطوره‌اي در ادبيات داستاني معاصر» (مژگان اميري). 

عنوان مطالب فصل گزارش نيز به شرح زير است: «گزارش همايش گسترش زبان و ادبيات فارسي؛ ‌چشم‌اندازها، ‌راهكارها و موانع) و «‌گزارش جلسه نقد كتاب؛ نقد نوين در حوزه شعر» و «بانوي نويسندگي». 

شصتمين شماره ماهنامه تخصصي اطلاع‌رساني و نقد و بررسي كتاب ماه ادبيات، فروردين امسال (1391) از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شده است. اين نشریه 118 صفحه و قيمت آن  و 200 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها