سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
جشنواره «كتاب سال مقاومت» فرهنگ مكتوب كشور را غنی مي‌بخشد

مسوول كميته داوري گروه «نقد، پژوهش و ادبيات تحقيقي» نخستين جشنواره كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) گفت: برگزاري این جشنواره به فرهنگ مكتوب كشور غنی مي‌بخشد. با داوري آثار بسياري از پديدآورندگان با معيارهاي داوري کتاب مقاومت آشنا مي‌‌شوند و در كارهاي بعدي به اين معيارهاي ارزشي توجه خواهند كرد./

علي شجاعي صائين در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ اظهار كرد: در بررسي آثار نخستين جشنواره كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) نزديك به 50 اثر در گروه «نقد، پژوهش و ادبيات تحقيقي» مورد داوري قرار گرفته‌اند كه بر اين اساس، 12 اثر به مرحله نيمه‌نهايي راه يافته‌اند. اين آثار اكنون در حال بررسي و ارزيابي از سوي داوران اين كميته قرار دارند.

وي تعداد آثار ارزيابي شده در اين گروه را رضايت بخش خواند و گفت: در بررسي‌هاي انجام شده، با كتاب‌هاي خوب و ارزشمندي رو به رو شديم كه ميزان آن بيشتر از پيش‌بيني اوليه ما بود.

شجاعي صائين درباره ويژگي آثار داوري شده در گروه «نقد، پژوهش و ادبيات تحقيقي» جايزه ادبي شهيد آويني افزود: در داوري اين جايزه ادبي، آثاري كه به صورت مصداقي به نمونه‌اي از مقاومت، پايداري و بيداري اسلامي نيز پرداخته‌اند، مورد بررسي و تحليل قرار گرفتند. 

مسوول كميته داوري گروه «نقد، پژوهش و ادبيات تحقيقي» نخستين جشنواره كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) تاكيد كرد: اين آثار تنها در دو گروه ترجمه و تأليف بررسي شده‌اند. تصور ما بر اين بود كه به دليل نو بودن موضوع، آثار كمتري در اين زمينه منتشر شده باشند اما بر اساس بررسي‌ها در گروه مباحث نظري، مقاومت و جنگ نرم، آثار زيادي به گروه‌هاي داوري راه يافته‌اند.

شجاعي با تاكيد بر اين‌كه برگزاري اين نوع جايزه ادبي در حوزه كتاب مي‌تواند به ارتقاي انگيزه پديدآورندگان كمك كند، افزود: اين اتفاق باعث مي‌شود تا مولفان، كتاب‌هاي ارزشمندي در حوزه مقاومت بنويسند و زمينه مناسب براي ارايه كتاب‌هاي فاخر آن‌ها فراهم شود. 

وي ادامه داد: برگزاري نخستين جشنواره كتاب سال مقاومت، به فرهنگ مكتوب كشور كمك مي‌كند. با داوري اين آثار بسياري از پديدآورندگان با معيارهاي داوري آشنا مي‌‌شوند و در كارهاي بعدي به اين معيارهاي ارزشي توجه خواهند كرد.

مدير عامل خانه كتاب در پايان گفت: با توجه به اين‌كه جشنواره كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) نخستين دوره خود را سپري مي‌كند، اميدواريم كه در سال‌هاي آتي با افزايش آثار از نظر تأليف و ترجمه در اين زمينه روبرو شويم و شاهد رونق مباحث نظري و مصداقي از اين گونه كتاب‌ها باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط