سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
اختتامیه نخستين جشنواره كتاب مقاومت 21 فرودين 91 برگزار مي‌شود

اختتامیه نخستين جشنواره كتاب مقاومت «جايزه شهيد آويني» پس از بررسي و داوري آثار در 8 موضوع، بيست‌ويكم فروردين ماه 1391 برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، جشنواره كتاب مقاومت «جايزه شهيد آويني» با اهداف شناسایی و معرفی آثار ارزشمند مکتوب در حوزه مقاومت و پایداری، تقدیر از پژوهشگران و پدیدآورندگان آثار شاخص،‌ حمایت از ناشران و نهادهای فرهنگی و ادبی و فعالان حوزه ادبیات مقاومت و پایداری،‌ تشویق و ایجاد محیط مناسب برای پژوهشگران و پدید آورندگان جوان این حوزه برگزار مي‌شود.

موضوعات در این جشنواره شامل «خاستگاه و بنیان‌های مقاومت در فرهنگ اسلامی و ایرانی»، «جلوه‌های مقاومت در تاریخ معاصر ایران و جهان»، «بیداری اسلامی، مقاومت مردمی و انقلاب اسلامی»، «مقاومت آگاهانه در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی در سطح جهان اسلام»، «پایداری در برابر نفوذ سلطه صهیونیسم بین‌الملل»، «تبیین نقش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در مقاومت»، «دفاع آگاهانه در برابر تهدیدات و تأثیر آن بر هویت و امنیت فردی، ملی، منطقه ای و بین المللی» و «آینده پژوهی مقاومت و تأثیر آن بر آینده سازی ملت ‌ها و دولت‌ها» است. 

اختتامیه نخستين جشنواره كتاب مقاومت «جايزه شهيد آويني» پس از بررسي و داوري آثار، بيست‌ويكم فروردين ماه 1391 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها