جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۲
انتشار كتاب فنون قصه‌گويی برای‌ مادران قصه‌گو

«چگونه یک مادر قصه‌گوی تمام عیار شویم؟» نام كتابي است كه دبيرخانه ترويج فرهنگ مطالعه شهر تهران براي جشنواره مادران قصه‌گو منتشر كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از دبيرخانه جشنواره مادران قصه‌گو، کتاب «چگونه یک مادر قصه‌گوی تمام عیار شویم؟» به کوشش حسین گل‌محمدی و به همت دبیرخانه ترویج فرهنگ مطالعه شهر تهران منتشر شده است. اين كتاب همزمان با برگزاری نخستین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران منتشر شده و راهنمايي براي مادران قصه‌گوست. 

اين کتاب به عنوان دومین تجربه حسین گل‌محمدی در حوزه کتاب‌های آموزشی مربوط به کودک و خانواده، به زبانی ساده و به اجمال، کاربردی‌ترين دانسته‌ها و فنون لازم برای قصه‌گو شدن را ارایه كرده است.
 
تاریخچه قصه‌گویی، تعاریف و چارچوب‌های قصه، انواع قصه، فواید قصه‌گویی، ویژگی‌های قصه‌گو، فوت و فن‌های قصه‌گویی، ضرورت‌های قصه‌گویی موفق و رایج‌ترین روش‌های قصه‌گویی، از جمله عناوین و سرفصل‌های این کتاب است که همراه با تصاویر کارتونی و ذکر مثال‌ها و مصداق‌هایی روشن تلاش کرده است مطالب خود را برای مخاطب عام تا حد امکان قابل درک و فهم كند و به گونه‌ای کاربردی ارایه دهد. 

همچنین در پایان هر فصل کتاب بخشی تحت عنوان پرسش و تمرین در نظر گرفته شده تا مخاطب با به کارگیری آن‌ها، دانسته‌ها و یافته‌های خود را در عمل پیاده کند و صرفا متکی به تئوری نباشد.
 
کتاب «چگونه یک مادر قصه‌گوی تمام عیار شویم؟» در 48 صفحه و در قطع خشتی توسط ستاد ترویج فرهنگ مطالعه شهر تهران، زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن با مراجعه به نزدیک‌ترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ منطقه زندگی خود، علاوه بر تهیه آن، در جریان جزییات برگزاری نخستین جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» قرار گیرند. 

در نخستین جشنواره «مادران قصه گوی شهر تهران» که از سوی ستاد ترویج فرهنگ مطالعه شهر تهران مستقر در فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود با ثبت‌نام از 4000 مادر علاقه‌مند به قصه‌گويي و برگزاري بیش از 50 کارگاه‌هاي آموزشي ويژه در تمام مناطق پایتخت، شيوه‌هاي قصه‌گويي به آن‌ها آموزش داده می‌شود و پس از آن مادران در مکان‌هاي تعيين‌شده براي خردسالان و کودکان قصه می‌گویند و در پايان از بهترین مادران قصه‌گوی شهر تهران تقدير و تجليل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها