دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
نيم قرن تجربه زندگي با فوتبال را مي‌نويسم

كارشناس فوتبال و عضو سابق كادر فني تيم ملي ايران، قصد دارد تجربياتش را در عالم ورزش كتاب كند. وي در اين كتاب به موارد مورد علاقه‌اش از جمله ادبيات، تاريخ و جامعه‌شناسي نيز خواهد پرداخت.-

امير حاج‌رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: مدت‌هاست كه تصميم به نوشتن يك كتاب از منظر فردي گرفته‌ام كه نيم قرن تجربه زندگي با فوتبال را دارد و اكنون در حال تدوين مراحل اوليه اين نوشتارم.

وي ادامه داد: براي اين كار از يادداشت‌هايم كمك مي‌گيرم و هنوز در مرحله ضبط آن‌ها بر روي نوار صوتي به سر مي‌برم. بعد از آن قصد دارم فايل‌هاي صوتي را مكتوب كنم و پس از  ويرايش و در آخرين مرحله، بازنويسي نهايي متن كتاب را انجام دهم. همچنين سعي مي‌كنم از اطلاعات افراد باتجربه و آگاه در اين حوزه كمك بگيرم. البته نداشتن قسمتي از يادداشت‌هاي روزانه‌ام روند اين كار را كمي با كندي روبه‌رو كرده است.

حاج‌رضايي كه همواره در هنگام كارشناسي مسابقات فوتبال در رسانه‌ها سعي دارد از مطالبي استفاده كند كه طي مطالعه كتاب‌هاي حوزه‌هاي گوناگون فراگرفته است، افزود: با وجود كتاب‌هاي فراواني كه خوانده‌ام و مطالعه سبك نوشتاري آن‌ها، اكنون با دو ايده روبه‌رويم. نخست اين كه مطالب كتابم را به شكل داستانك‌هاي جداگانه بنويسم، مانند كتاب «اين مردم نازنين» اثر «رضا كيانيان» و دوم اين كه روش نوشتاري كتاب «نوت بوك» اثر «ژوزه ساراماگو» وبلاگ‌نويس و نویسنده‌ی پرتغالی و برنده‌ نوبل ادبیات را در پيش بگيرم تا مطالب اين كتابم دربرگيرنده موضوعات گوناگون تاريخي، سياسي و اجتماعي باشد.

وي گفت: در محتواي كتابم تنها به موضوع فوتبال نمي‌پردازم بلكه با تلفيقي از رويدادهاي زندگي‌ام و مضامين مورد علاقه‌ام يعني ادبيات، تاريخ و جامعه‌شناسي، نگارش آن را انجام خواهم داد.

كارشناس فوتبال عنوان كرد: من در زمينه نوشتن كتاب آماتورم و بنابراين، سعي مي‌كنم از نظر دوستان نزديكم كه در حوزه كتاب تجربه‌ دارند، استفاده كنم.

حاج‌رضايي در پاسخ به اين سوال كه «آيا تصميم به نگارش كتاب ديگري با موضوع زندگينامه امير حاج‌رضايي را داريد؟» گفت: من بيش از يك كتاب نخواهم نوشت و كتاب ديگري با موضوع زندگينامه امير حاج‌رضايي نگاشته نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط