جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
«جان غزل» به بازار آمد

نخستین مجموعه شعر امید نقوی با عنوان «جان غزل» از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شد. شعرهای این دفتر با مضامین تغزلی، اجتماعی و آیینی سروده شده‌اند.-

نقوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «جان غزل» در برگیرنده 48 قطعه شعر از سروده‌های سال 1376 تا 1389 است، که در دفترهایی با تقسیم‌بندی زمانی جای گرفته‌اند.

وی توضیح داد: دفتر نخست حدود 15 قطعه شعر از سال 1383 تا 1389 را شامل می‌شود. دفتر دوم دربرگیرنده 24 شعر از سال 1376 تا 1383 است. در دفتر سوم نیز هشت قطعه شعر با مضامین آیینی و دفاع‌مقدسی‌ آمده است. به‌طور کلی مضامین عاطفی و اجتماعی نیز در میان دیگر سروده‌های این دفتر دیده می‌شود.

این شاعر درباره زبان و قالب شعرهایش افزود: زبان غزل‌های من تا حدودی نئوکلاسیک هستند. اشعار این مجموعه در قالب غزل سروده شده‌اند، البته یک مثنوی نیز در این کتاب آمده است.

وی در پایان اشاره‌ای به آغاز فعالیتش در عرصه شعر داشت و افزود: از سال 1376 فعالیت جدی‌ام را در عرصه شعر آغاز کرده‌ام. در آن دوران بیشتر از انجمن شعر شهریار و از حضور حشمت‌الله اسحاقی بهره می‌گرفتم. در ادامه نیز مطالعه اشعار محمدعلی بهمنی یا قیصر امین‌پور در روند شعری من اثرگذار بود.

امید نقوی متولد 28 اسفند 1359 است. وی تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسـی صنـایـع و در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته زبان و ادبیات‌ فارسی ادامه داده است.

«جان غزل» عنوان نخستین مجموعه شعر اوست که در 112 صفحه و با قیمت سه هزار تومان از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط