سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
مراسم «رهگذر مهتاب» به یاد طاهره صفارزاده برگزار می‌شود

مراسم یادبودی به مناسبت سومین سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده، شاعر، نویسنده، محقق و مترجم فقید، چهارشنبه 4 آبان، با عنوان «رهگذر مهتاب» در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.-

محسن سلیمانی فاخر، مدیر روابط عمومی فرهنگسرای ملل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مراسم یادبود «رهگذر مهتاب» با حضور جلال صفارزاده، بردار مرحوم طاهره صفارزاده و جمعی از شاعران، نویسندگان و استادان زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سیدعلی موسوی گرمارودی، حجت‌الاسلام محمد دعایی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، مهدیه الهی‌قمشه‌ای و سهیل محمودی از جمله مهمانان حاضر در این مراسم هستند و به سخنرانی و ذکر خاطراتی از اين شاعر می‌پردازند.

مراسم یادبود سومین سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده با همکاری انتشارات پارس کتاب برگزار می‌شود.

صفارزاده در 27 آبان 1315 در سیرجان استان کرمان متولد شد و پس از کسب مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. او در سال 1371 به عنوان استاد نمونه شناخته شد و در سال 1380 پس از انتشار ترجمه قرآن به انگلیسی و فارسی عنوان «خادم‌القرآن» را کسب کرد.

او در سال 2005 از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به‌ عنوان برترین زن مسلمان سال برگزیده شد.

صفارزاده در چهارم آبان سال 1387 درگذشت. علاوه بر مقالات و مصاحبه‌های علمی و اجتماعی، یک مجموعه داستان، 12 مجموعه شعر، پنج گزیده اشعار و 13 اثر ترجمه یا درباره نقد ترجمه در زمینه‌های ادبیات‌، علوم قرآنی، حدیث و علوم حدیث از او به یادگار مانده است. همچنین گزیده سروده‌های این شاعر به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌اند.

«رهگذر مهتاب»، «چتر سرخ»، «طنین در دلتا»، «سد و بازوان»، «سفر پنجم»، «حرکت و دیروز»، «بیعت با بیداری»، «مردان منحنی» و «دیدار با صبح» عنوان برخی از آثار منتشر شده صفارزاده هستند.

مراسم یادبود «رهگذر مهتاب»، چهارشنبه (4 آبان) از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 در سالن اجتماعات فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه آیت الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط