دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۶
دو نمايشنامه جديد از ""هارولد پينتر"منتشر شد

دادويي گفت:تصميم دارم مجموعه نمايشنامه هاي "هارولد پينتر" را ترجمه كنم ،حتي آثاري كه قبلا ترجمه شده ،كتاب "اتاق و بالابر غذا" اولين عنوان اين مجموعه است.

رضا دادويي مترجم و كارگردان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،گفت:ترجمه آثار "هارولد پينتر" را از نمايشنامه "اتاق" اولين نمايشنامه اي كه اين نمايشنامه نويس نوشته است، آغاز كردم.

وي ادامه داد:كتاب"اتاق و بالابر غذا" شامل دو نمايشنامه"اتاق" كه اولين‌بار در سال 1960 به كارگرداني هارولد پينتر اجرا شد و "بالابر غذا"است.

دادويي با بيان اين مطلب كه مجموعه آثار "پينتر" حتي نمايشنامه هاي كه قبلا ترجمه شده است را به ترتيب نگارش ترجمه مي كنم،گفت:نمايشنامه هاي"جشن تولد"، "درد مختصر"،"آسايشگاه"،"شبي بيرون از خانه"،"سرايدار" ،"مدرسه‌ شبانه" و "كوتوله‌ها" از مجموعه آثار پينتر را آماده چاپ دارم.

وي ادامه داد:"كلكسيون"،"فاسق"،"ضيافت چاي"،"بازگشت به خانه"،"زيرزمين"،  منظره"،"‌سكوت"، "شب"،"روزگار سپري‌شده"،"تك‌گويي"،"سرزمين متروك"،" خيانت" ،"اصوات خانوادگي"،" ايستگاه"،"خاكستر به خاكستر"،" زبان كوهستاني" و چند نمايشنامه‌ كوتاه،جلدهاي بعدي اين مجموعه هستند كه ترجمه‌ بيشتر آنها به ‌پايان رسيده و در حال ويراستاري است كه به نوبت در انتشارات سبزان به چاپ خواهد رسيد. 

دادويي اضافه كرد:در جلد آخر اين مجموعه به داستان هاي كوتاه،مقاله هاي مهم و سخنراني هاي "پينتر" مي پردازم.

هارولد پينتر در سال 1930 در شرق لندن به دنيا آمد.وي نوشتن نمايشنامه را از سال 1957 آغاز كرد و با اجراي آثارش بر روي صحنه در تلويزيون و سينما شهرتي بين المللي به دست آورد.

هارولد پينتر در سال 2005 موفق به دريافت جايزه نوبل ادبيات شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط