سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
دخترانه‌ها و پسرانه‌های مريم اسلامي در راهند

مريم اسلامي شاعر كودكان و نوجوانان كه به زودي 6 جلد از آخرين شعرهايش در قالب دو مجموعه با عنوان‌هاي «شعرهايي براي دختر بچه‌ها» و «شعرهايي براي پسر بچه‌ها» منتشر مي‌شود، گفت: در اين دو مجموعه به دنبال تفكيك جنسيتي نبوده‌ام بلكه علاقه‌مندي دختران و پسران به برخي حوزه‌ها سبب شده مجموعه‌هايي جداگانه براي آنها خلق شود.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي انتشارات قدياني، اسلامي با بيان اين‌كه هر كدام از مجلدهاي اين مجموعه شامل 11 شعر براي خردسالان و كودكان است، گفت: نامگذاري اين دو مجموعه شعر بر مبناي روحيات و سلايق بچه‌ها انجام شده و به دنبال خط‌كشي ميان دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها نبوده‌ام.

وي افزود: به عنوان مثال، پسربچه‌ها به مشاغلي چون خلباني و پليس شدن علاقه خاصي دارند و دختر بچه‌ها به بازي‌هاي خاص و يا عروسك و وسايل تزئيني؛ شعرهاي اين مجموعه‌ها نيز با توجه به اين علايق تفكيك شده‌اند.

اسلامي با بيان اين‌كه شعرهايي براي دختر بچه‌ها و شعرهايي براي پسر بچه‌ها هر كدام در سه جلد منتشر مي‌شوند، گفت: اين شعرها همگي در سال 88 سروده شده‌اند و ريتم و آهنگي شاد دارند.

اين شاعر كودكان و نوجوانان اضافه كرد: شعرهاي اين مجموعه در وزن‌هايي چون چهارپاره سروده شده و نزديك به زبان محاوره‌اند.

اسلامي نزديك شدن به فضاي كودكانه و توجه به ذوق و سليقه بچه‌ها را مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين دو مجموعه دانست و گفت: «من خلبانم در آسمانم»، «گربه خونه ما»، «وقتي كه بابا بشم»، «چرخ چرخ عباسي»، «وقتي كه من عروس شم» و «اتل متل روبوسي» عنوان كتاب‌هاي اين دو مجموعه است كه به‌زودي از سوي انتشارات قدياني منتشر مي‌شوند.

پيش از اين مجموعه شعرهايي چون «لالايي‌ها»، «ترانه‌هاي كودكانه»، «30 شعر 30 ضرب‌المثل»، «ماه تولد تو» و «با هم بودن» از مریم اسلامي براي بچه‌ها منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها