یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
مراسم تجلیل از «سیدعلی موسوی گرمارودی» برپا می‌شود

مراسم تجلیل از سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، پژوهش‌گر و مترجم قرآن کریم و صحیفه سجادیه، سه‌شنبه، اول شهریور، در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، این انجمن همزمان با لیالی قدر و ایام نزول قرآن، برپایی مراسم بزرگداشتی را برای موسوی گرمارودی با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی در نظر گرفته است.

علی موسوی گرمارودی، متولد ۳۱ فروردین ۱۳۲۰ در قم است.

وی از پنج سالگی به فراگیری قرآن پرداخت و سپس آموختن نصاب‌الصبیان ابو‌نصر فراهی و بعد گلستان سعدی و طاقدیس شیخ نراقی و گزیده‌هایی از خمسه نظامی را آغاز کرد. 

وي در رشته حقوق، از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی ادامه داد.

از جمله آثار او می‌توان مجموعه شعرهای «عبور»، «در سایه‌سار نخل ولایت»، «سرود رگبار»، «چمن لاله»، « گزیده ادبیات معاصر»، « خط خون»، « تا نا کجا»، «دستچین و باران اخم»، «گزیده شعر به انتخاب بهاء‌الدین خرمشاهی»، «صدای سبز زندگی»، «از صدر تا ساقه» و «قلم‌انداز»(مجموعه مقالات، سفرنامه‌ها و نقد و بررسی)، «ترجمه قرآن کریم»، «آسمانی‌ها»، «آغاز روشنایی آیینه» و «باغ سنگ» را نام برد.

مراسم تجلیل از «سیدعلی موسوی گرمارودی» سه‌شنبه(1 شهریور) از ساعت 18 تا 20،  در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی واقع در خیابان ولیعصر، پل امیربهادر، خیابان سرگرد بشیری، شمار 71 برگزار می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط