سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
اهدای بیش از 5000 جلد کتاب به مراکز فرهنگی و مناطق محروم استان خراسان شمالی

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه فجر 5200 جلد کتاب اهدایی بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی روستایی و عشایری استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ارزش کتاب‌های اهدا شده به این مراکز را 690 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع کتاب‌های اهدا شده به شهرستان‌های استان 742 جلد ارسال شده و مابقی کتاب‌ها نیز در اختیار مراکز فرهنگی و هنری و کانون های مساجد شهرستان بجنورد قرار گرفته است.

رضا رضایی گفت: موضوعات کتاب‌های اهدایی با 180 عنوان در زمینه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روان‌شناسی و ادبیات بوده است.

وی  هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار محروم جامعه، ترویج فرهنگ اهدای کتاب، کمک به اقشار کم‌درآمد، افزایش نرخ مطالعه شهروندان و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و رشد کمی و کیفی شاخص‌ها در این زمینه برشمرد.

رضایی افزود: در این طرح بیشتر کودکان و نوجوانان ساکن در روستاها و مناطق عشایری استان زیر پوشش قرار می‌گیرند که ۲۰ درصد کتاب‌های اهدایی مربوط به این دو رده سنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها