جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
خاطرات دفاع مقدس و انقلاب جریان مقاومت را در منطقه تثبیت کرد

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در فعال نگه‌داشتن جبهه مقاومت در منطقه و جهان گفت: خاطرات دفاع مقدس و انقلاب جریان مقاومت در منطقه را تثبیت کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم رونمایی کتاب «حجره شماره دو» خاطرات حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان با حضور آیت‌الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سردار رضا سیف‌اللهی فرمانده اسبق نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام ادیب یزدی، علی‌اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در قم برگزار شد.
 
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ابتدای سخنانش گفت: وقتی خاطرات شهدا، رزمندگان، جانبازان ثبت و منتشر می‌شود، رحمت خداوند نازل می‌شود و این محفل رونمایی همان مکان نزول رحمت خداوند است.
 
وی ادامه داد: اگر خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نبود جریان مقاومتی که اکنون در منطقه و جهان فعال است، وجود نداشت. بر تمام کسانی که در عرصه ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان جنگ تحمیلی و انقلاب فعالیت می‌کنند و به احیا این مکتب دامن می‌زنند، درود می فرستم.
 
رضا سیف‌اللهی فرمانده اسبق نیروی انتظامی در این مراسم بیان کرد: بیش از چهل سال است با آقای اقبالیان آشنا هستم و به قول معروف رفیق گرمابه و گلستان همدیگر هستیم و من کتاب را با این هدف خواندم که نکته‌ای گزاف در آن پیدا کنم، اما اعتراف می‌کنم که حاج آقا اقبالیان بسیاری از کارهایشان را در این کتاب نگفته‌اند و اصلا هیچ نکته گزافی در آن پیدا نمی‌شود.
 
سیف‌اللهی تصریح کرد: ‌«اگر الان هم خطری نظام و انقلاب را تهدید کند، حاج آقا اقبالیان با همین وضعیت جسمی هم در خط مقدم نبرد خواهند بود.»
 
در پایان این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم اقبالیان ضمن تقدیر و تشکر از این مراسم رونمایی گفت: اعتراف می‌کنم هر چه دارم از برکت وجود حضرت زهرا (س) دارم و هر وقت در ایام انقلاب و جبهه برایم گرفتاری پیش می‌آمد به حضرت متوسل می‌شدم و فورا مشکلم حل می‌شد.
 
وی درباره علت نامگذاری این کتاب یادآور شد: حجره شماره 2 مدرسه فیضیه قم در پیش از انقلاب محل رد و بدل کردن اخبار بین طلاب و روحانیون و مبارزان انقلابی بود و هر کس هر خبری که داشت آنجا مطرح می‌کرد. تشکیل بسیج طلاب و روحانیون، اعزام روحانیون و طلاب به جبهه‌های جنگ، اعتراض به مقاله رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات و … در این حجره کوچک انجام می‌گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها