سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
طرح هنرمند خورموجی در فراخوان جشنواره روستاهای دوستدار کتاب درخشید

اثر «اسماء خواجه‌زاده» تسهیلگر باشگاه کتابخوانی «یار مهربان» در شهرستان دشتی استان بوشهر، به‌عنوان پوستر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اعلام این خبر گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان طراحی پوستر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را به‌منظور استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها در شهریور سال جاری منتشر کرد که آثار متعددی به دبیرخانه ارسال شد.

حمید زارعی ادامه داد: پس از بررسی هیئت داوران انتخاب جشنواره از میان ۱۴ طرح برگزیده در مرحله نهایی، اثر مشترک «حمید جوکار» و «اسماء خواجه‌زاده» را به عنوان پوستر هفتمین دوره از این جشنواره انتخاب کرد.

وی یادآور شد: پیش از این نیز اثر مشترک حمید جوکار و اسماء خواجه‌زاده به‌عنوان پوستر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان انتخاب شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در پایان با تبریک به مردم شهرستان برای کسب این عناوین مهم، برای این دو فعال حوزه فرهنگی به‌ویژه در بخش کتاب و کتابخوانی آرزوی موفقیت کرد.

طراح پوستر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز در این خصوص گفت: پوستر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با الهام از فرهنگ‌ روستاها و عشایر، آداب و رسوم و نحوه پوشیدن لباس با محوریت کتاب طراحی شده است.

اسماء خواجه‌زاده در ارتباط با طراحی پوستر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیان کرد: این جشنواره یک رویداد فرهنگی مهم در کشور است که طراحی پوستر آن یک افتخار ملی برای هر فرد است.

وی که  از تسهیلگران باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان «دبستان قلم ۱» شهرستان دشتی استان بوشهر است و در سال ۹۸ به‌عنوان مروج برتر کتابخوانی در جشنواره مروجان کتاب‌خوانی مورد تقدیر قرار گرفته است، ادامه داد: در هر منطقه از ایران‌زمین فرهنگ‌های اصیل و باارزشی وجود دارد که معرفی آنها در قالب هنر به غنای آن می‌افزاید. هرچند در طراحی این پوستر فرهنگ‌های مختلف کشورمان را مدنظر قرار داده‌ایم اما در عین حال تلاش کردیم تا طراحی این اثر از سادگی دور نشود؛ چراکه پیچیدگی آن موجب ایجاد فاصله در انتقال پیام می‌شود.

این کتابخوان برگزیده کشور در خصوص زمانی که برای طراحی این پوستر صرف شده است، بیان کرد: برای طراحی این پوستر بیش از یک‌ماه وقت گذاشته شده و توجه به رنگ برای اثربخشی بیشتر بر ذهن مخاطب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های طراحی این پوستر بود.

خواجه‌زاده در ادامه گفت: من از بچگی به کتاب علاقه خاصی داشتم و الان فعالیت در حوزه کتابخوانی و ترویج این مهم را از وظایف خود می‌دانم.

وی در پایان از همکاری حمید جوکار در طراحی این پوستر تشکر و تصریح کرد: امیدوارم توانسته باشم با تولید این اثر ذره‌ای از دین خود را در زمینه کمک به افزایش سرانه مطالعه ادا کرده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها