سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
7 کتاب در کنگره 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم یزد رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برنامه‌های کمیته هنری کنگره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، گفت: همزمان با برگزاری این کنگره، هفت عنوان کتاب مرتبط رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده در نشست خبری کمیته هنری کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد در جمع اصحاب رسانه استان، از برگزاری این کنگره ملی در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: مسئولیت کمیته هنری این کنگره برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیری آن نیز بر عهده سازمان بسیج هنرمندان استان است.

وی افزود: هنر، ابزاری کارا و زبانی موثر در جهت ماندگاری است که می‌تواند میراث ما را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و ماندگار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: موضوع نبرد و دفاع در طول تاریخ مورد توجه هنرمندان بوده است؛ به نحوی که بزرگترین آثار هنری دنیا با موضوعات و درونمایه دفاع ملت‌ها تولید و ماندگار شده است.

جوادیان‌زاده با اشاره به رویکردهای هنری کنگره ملی شهدای استان یزد تصریح کرد: استفاده از هنر به‌عنوان رویکرد ما است تا هم با نگاه محلی و بومی باعث ماندگاری دفاع مقدس شویم و هم اینکه بتوانیم به عرصه‌های هنر، فرهنگ و همچنین مضمون‌یابی کمک کنیم.

وی گفت: در نبردها و دفاع‌ها، لایه‌های مختلف فرهنگ نیز متجلی می‌شود که فرهنگ ما در دوران دفاع مقدس بسیاری از جنبه‌های خود را نشان داد که نمونه‌های آن مانند ایثار و فداکاری بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های در حوزه کتاب افزود: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران یزدی نیز از دیگر فعالیت‌های ما است که سعی داریم تا کتاب‌های ناشران و نویسندگان یزدی با مضمون دفاع مقدس خریداری شود.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: تولید و ساخت ویژه برنامه 10 قسمتی اوج هنر، شب شعر بین‌المللی مقاومت با حضور شاعران بین‌المللی حوزه شعر مقاومت، چاپ ویژه‌نامه کنگره 4 هزار شهید با عنوان «حسن یوسف» در دو جلد، ویژه نامه فعالیت‌های کمیته‌های 21 گانه، برگزاری جشنواره عکس ماندگارهای آسمانی، برگزاری جشنواره مجازی اوج هنر، تولید آثار فاخر پرتره از سرداران شهید، تولید فیلم مستند، تولید نمایش خیابانی به عنوان بخشی از برنامه‌هاست.

وی گفت: 7 عنوان کتاب در حال آماده سازی است که در زمان کنگره رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: نمایشگاه کتاب مجازی در زمان برگزاری کنگره نیز یکی از برنامه‌های ماست که با حضور ناشران برجسته برگزار می‌شود و افراد با مراجعه به سامانه www.ketab.ir می‌توانند از بن‌های تخفیف بهره‌مند شده و خرید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط