شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
چاپ 2500 عنوان کتاب در مجمع جهانی اهل بیت (ع) کار عظیمی است

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به سابقه 30 ساله مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و فعالیت‌های آن، گفت: چاپ 2500 عنوان کتاب به زبان‌های مخلتف ازسوی این مجمع، کار بسیار عظیمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در  قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در نشست هم‌اندیشی رئیس و معاونین مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) در آستانه کنگره بین‌المللی ابوطالب (ع) با بیان اینکه «اگر اهل بیت (ع) محور قرار گیرند بسیاری از مشکلات بشریت حل می‌شود»، گفت: بحمدالله مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) با سابقه 30 سال فعالیت که کم و بیش در جریان آن هستم، با چاپ 2500 عنوان کتاب به زبان‌های مخلتف، کار بسیار عظیمی انجام داده است.
 
وی افزود: ارتباط با مراکز شیعه در دنیا و تقویت گروه‌ها، نهادها و مراکز فرهنگی شیعه از کارهایی است که در این مجموعه صورت می‌گیرد و واقعاً تا اینجای راه در صدد نشر حقیقت اهل بیت و امامت بوده و هستند و این خود مسئله بسیار مهمی است.
 
آیت‌الله لنکرانی اضافه کرد: آنچه الآن مهم است، این است که بالأخره در افقی که ما می‌خواهیم برای آینده شیعه ترسیم کنیم، چه کارهایی را باید در نظر داشته باشیم؟ مجمع جهانی حتماً یک برنامه طولانی مدت و یک نقشه راه اساسی دارد اما پیداست که در کنار آن اگر مراکز علمی حوزه، بزرگان، محققان و پژوهشگران هم همراهی کنند، غنای بیشتری به این مجموعه می‌بخشند.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: هدف ما از مرکز فقهی این است که فقه اهل بیت، کلام و اعتقادات اهل بیت، اخلاق و تفسیر قرآن اهل بیت را به دنیا معرفی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه بشر به سمت امامت و حقانیت گرایش پیدا کرده است، یادآور شد: ما هم معتقدیم منتهی الیه بشریت قیام حضرت حجت (عج) است، پس باید بشر را با اهل بیت و مسأله امامت آشنا کنیم. ما در مجموعه مرکز فقهی غیر از بخش تخصصی فقه، یک مجموعه کلامی بسیار عالی داریم که قدم‌های بزرگی برداشته و کارهای زیادی انجام داده‌اند. حدود 150 فارغ‌التحصیل داشته و کتاب‌های زیادی با عنوان‌های متعدد منتشر کرده است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: نسبت به مسائل سیاسی اهل بیت انحرافاتی ایجاد می‌کنند و همین امر وظیفه ما را سنگین کرده است. متضرعانه متوسل شویم به فاطمه زهرا (س) که اولین شهیده راه تحکیم ولایت بوده و او را واسطه قرار دهیم که خدایا این عمری را که از ما باقی مانده، در دفاع از مکتب اهل بیت، در دفاع از قرآن، در دفاع از ائمه معصومین (ع) و پیامبر اکرم (ص) قرار بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها