یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کتاب‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) به ۵۸ زبان منتشر شده است

آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه شبهات دینی درازدامن شده و امروز عصر شبهه‌زایی است، تصریح کرد: کتاب‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) به بیش از ۵۸ زبان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش این مجمع ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: پژوهش محورِ حرکت‌های بالنده و تحول‌آفرین است. در خیلی موارد پژوهش‌ها تقاضامحور نیست، بلکه مطلبی در ذهن کسی به وجود می‌آید و او آن را دنبال می‌کند؛ نه اینکه این پژوهش‌ها مفید نیست، بلکه اولویت ندارد.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه باید در مسیر پژوهش گام برداریم، بیان کرد: گرچه پژوهش‌ها برای عمیق‌تر شدن باید از فردمحوری به سمت گروه محوری جلو برود ولی اگر بدون مقدمه پژوهشی باشد، بی‌ثمر و ابتر است.
 
وی با تصریح بر دفاع از مرزهای جغرافیایی، علمی و سلامت مردم گفت: ایران همیشه بر حرمت و ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای به لحاظ فقهی تاکید داشته و مقام معظم رهبری با صراحت بر این مسئله تاکید فرموده‌اند.
 
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه متکفل و متصدی تبیین اسلام با جامعیت آن، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات است. امروز عصر شبهه‌زایی است و  این شبهات درازدامن شده است. لذا مجمع جهانی اهل‌بیت به پژوهش بهای زیادی داده و می‌دهد، و کتب خود را به بیش از ۵۸ زبان منتشر کرده است.
 
رمضانی با بیان اینکه در عرصه بین‌الملل باید با توجه به نیازهای روز کارهای فاخر انجام دهیم، یادآور شد: باید فرهنگ و ادبیات و گفتمان اهل بیت (ع) را که بر محور عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت است، توسعه دهیم. عدالت باید مطالبه مجمع جهانی اهل‌بیت باشد تا انسان‌ها به حق خود برسند؛ لذا پژوهش‌ها باید در تراز بین‌المللی و در راستای اهداف بیان شده عرضه شود که نیازمند تأمل و اندیشه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها