پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمانشاه رونمایی شد

همزمان با سالگرد و گرامیداشت عملیات مطلع‌الفجر از چهار عنوان کتاب دفاع‌مقدس در کرمانشاه رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، آیین گرامیداشت عملیات مطلع الفجر و تجلیل از خانواده‌های شهدا در استان کرمانشاه، امروز 20 آذر با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و خانواده شهدا در محل اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

در این آیین علاوه بر رونمایی از چهار عنوان کتاب دفاع مقدس، از خانواده شهدا قدردانی شد.

کتاب «چریک» یکی از آثاری بود که در این مراسم رونمایی شد. این کتاب، زندگینامه جانباز بسیجی «حمید چابک» از دیار کرمانشاه را روایت می‌کند که در اواخر سال 65 در حین شناسایی از منطقه بانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح شد. این جانباز دوران جنگ تحمیلی که در سال 1310 در كرمانشاه متولد شد، هم‌اکنون 88 سال سن دارد.

«چریک» توسط «انتشارات صریر» و به نویسندگی و ویراستاری آرزو حیدری در 1000 نسخه و به قیمت 40 هزار تومان به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه منتشر شده است.
 

«کتاب یادها و خاطره‌ها» نیز که به یادداشت‌ها و خاطرات خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس می‌پردازد، از دیگر آثاری بود که در این مراسم از آن رونمایی شد. این کتاب که توسط داود غیاثی‌راد و حسین بردبار تالیف شده است، به شهدای عملیات مطلع‌الفجر و شهدای شاخص پیشمرگ کُرد مسلمان و همرزمان شهید چمران در جنگ‌های نامنظم می‌پردازد.

«سکان‌دار» با موضوع شهدای دانش‌آموز و «مهر عروج» که به زندگینامه شهیده «فاطمه غیاث‌آبادی» اختصاص دارد، از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بودند.

بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، از ابتدای سال جاری تاکنون 25 عنوان کتاب ازسوی این بنیاد رونمایی شده است؛ این در حالی است که سهمیه استان، نگارش و رونمایی از 50 کتاب دفاع مقدس است.

به گفته مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد کتاب‌های چاپ شده ازسوی این بنیاد به 52 عنوان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها