سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
تداوم پویش «از حسین بخوانیم» تا پایان ماه صفر

انتشارات جمکران قم با برگزاری پویش «از حسین بخوانیم» یک بسته مطالعاتی را با 25 درصد تخفیف برای علاقه‌مندان تا پایان ماه صفر عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، پویش «از حسین بخوانیم» که برای ایام محرم و صفر راه‌اندازی شده بود، تا پایان ماه صفر ادامه دارد. این پویش برای عموم خانواده‌ها تدارک دیده شده و سعی بر آن است تا بهترین‌های یک مجموعه و متناسب با سنین مختلف در این بسته مطالعاتی دیده شود و زمینه‌ای برای انس و الفت بیش از پیش با اهل بیت و حضرت اباعبدالله (ع) را فراهم کند.
 
در این مجموعه پنج کتاب با عنوان‌های «باران پشمک»، «خون خدا»، «نخلستانی از فانوس»، «کرشمه خسروانی» و «آیینه تمام نما» تدارک دیده شده است. «باران پشمک» کتابی برای گروه سنی خردسال است که با محوریت خطبه ۴۲۲ نهج البلاغه و به قلم «کلر ژوبرت» به رشته تحریر درآمده است. در کتاب «خون خدا» هم که برای نوجوانان تدارک دیده شده، این گروه سنی با حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آشنا می‌شوند و قطره‌ای از دریای معنویت ایشان را می‌چشند.
 
«نخلستانی از فانوس» نیز ترجمانی است از یک حقیقت، یک واقعیت و یک قصه که در آن، شان نزول آیه‌ای از قرآن به عنوان یک حقیقت، با کارکترهایی واقعی همچون امام حسن مجتبی (ع) و ابا عبدالله الحسین (ع)، بر بستر قصه‌گویی قرار گرفته است.
 
«کرشمه خسروانی» به‌قلم سیدمهدی شجاعی نیز داستان کرامت اباعبدالله الحسین (ع) و خدعه و نیرنگ یزید و معاویه است. داستان در دوره یزید و زمانی که معاویه هنوز زنده است، اتفاق می‌افتد. روزی یزید برای شکار آهو می‌رود. در صحرایی دورتر از شام و نزدیک‌تر به عراق به گفته خودش. پشت سنگی کمین می‌کند و زن و مردی را می بیند. زن «زینب» دختر اسحاق موصلی است و همسرش عبدالله سلام قریشی والی عراق است. یزید دل به زن می‌بندد و می‌خواهد هر طور که شده او را تصاحب کند. خودش را به بیماری می‌زند و مشاور معاویه را وادار می‌کند که زینب را برای او تصاحب کند. از طرف دیگر معاویه برای خشنودی دل پسرش دسیسه می‌کند تا شوهر زن را فریب دهد.
 
کتاب «آیینه تمام نما» هم درس گفتارهای آیت‌الله حائری شیرازی با محوریت عاشوراست که به‌صورتی منسجم ارائه شده است. عناوین هفت فصل این کتاب عبارت است از: بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پیامدهای واقعه عاشورا، در سوگ سیدالشهدا علیه السلام، زیارت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا.
 
انتشارات جمکران در قم برای شرکت در این پویش 25 درصد تخفیف برای عموم خانواده‌ها در نظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه صفر این بسته مطالعاتی را با محاسبه تخفیف ویژه پویش «از حسین بخوانیم» به قیمت 68 هزار و 550 تومان خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها