یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مهدی قربانی با دوکتاب جدید تاریخی می‌آید

انتشارات قاف مشهد الرضا به زودی دو کتاب «رخدادهای جنگ جهانی دوم در طبس گلشن» و «مورخ طبس در اواخر دوره قاجار» را در پاییز روانه بازار نشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «رخدادهای جنگ جهانی دوم در طبس گلشن» به تحقیق، گردآوری و مهدی قربانی یکی از این عناوین است که برگرفته از آثار منشی باشی طبسی است.

مقدمه کتاب اشاره‌ای دارد به احداث فرودگاه توسط قوای متفقین در طبس که در سال ۱۳۵۹ نیروهای آمریکایی در تجاوز به خاک ایران از آن استفاده کرده و دچار حادثه و شکست شدند.
آنگاه هشت رخداد از حضور قوای روس، آلمان و انگلیس و حوادث بعد از آن را در طبس بیان می‌کند.

سپس به آثار اداب فرنگی مابی ناشی از حضور بیگانکان پرداخته و آن را بصورت منثور در قالب مسدسی از خرابی‌های جنگ جهانی دوم بیان می‌کند. این کتاب در قطع رقعی و در حدود ۷۰ صفحه به بازار عرضه خواهد شد.

«مورخ طبس در اواخر دوره قاجار» عنوان دومین اثر مهدی قربانی است که به زودی روانه بازار نشر می‌شود. این کتاب پس از مقدمه زندگینامه میرزا محمد علی رشیدی ملقب به منشی باشی طبسی را بیان می‌کند.

او که بیش از ۵۰ سال در حکومت طبس به امور منشیانه اشتغال داشته، رخدادها و وقایع ایام را که در سفر و حضر همراه عماد الملک و سردار مکرم ...اتفاق افتاده است به نگارش آورده و در مناسبت‌های او در مذهبی و ملی و.. نیر قصاید مناسبتی در مدح و منقبت چهارده معصوم علیهم السلام سروده است.

او در جای جای آثار خود شرح احوال خود و پدرش و...را شرح داده و از چگونگی وارد شدن به منشی گری حاکم طبس سخن گفته است. این کتاب نیز در قطع وزیری و در حدود ۲۰۰ صفحه در پاییز ۹۹ وارد بازار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها