یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
آینده جامعه در گرو سلامت جسمانی و روانی جوانان

علی‌اکبر باقرزاده در کتاب «بهداشت باروری» می‌نویسد: آینده هر جامعه، رابطه مستقیم با سلامت جسمانی و روانی جوانان آن دارد، به‌‌طوری‌که بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه، وجود افراد سالم و توانمند است.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موضوع تنظیم خانواده و سلامت جمعیت، همواره یکی از دغدغه‌ها و جزو سیاست‌های کلان در جوامع مختلف بوده است. یکی از بزرگترین خطراتی که می‌تواند سلامت و موجودیت یک کشور را به خطر بیندازد، پیر شدن جمعیت آن است و اینجاست که بحث سلامت باروری و سیاست‌های فرزندآوری با رعایت اصول،‌ اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.
 
یکی از کتاب‌هایی که به این موضوع مهم می‌پردازد، «بهداشت باروری همراه با مباحث تنظیم خانواده و جمعیت» تألیف دکتر علی‌اکبر باقرزاده؛ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب می‌توان به فرایند باروری در انسان، بهداشت تنظیم خانواده، تشکیل خانواده، همسری و نیازهای مردان و زنان، بهداشت جنسی و اختلالات مهم آن، مشکلات مهم در بهداشت باروری، جمعیت و جمعیت‌شناسی، سیاست‌های جمعیتی در ایران و جمعیت مطلوب یا متناسب، اشاره کرد.
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «آینده هر جامعه، رابطه مستقیم با سلامت جسمانی و روانی جوانان آن دارد، به‌‌طوری‌که بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه، وجود افراد سالم و توانمند است. در این میان، بهداشت به‌عنوان مهم‌ترین وسیله دست‌یابی به هدف یادشده و تأمین سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اعضای یک جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. امروزه بهداشت نه تنها به‌صورت یک نیاز بلکه به‌عنوان یک حق اساسی بشر و هدف جهانی شناخته می‌شود... نقش آموزش در سلامتی انسان بر کسی پوشیده نیست. در این زمینه تحقیقات علمی از چنان رشد و تکاملی برخوردار هستند که به‌عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده سرنوشت جوامع و ملت‌ها محسوب می‌شوند.»
 
کتاب «بهداشت باروری همراه با مباحث تنظیم خانواده و جمعیت» در 336 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه از سوی انتشارات سپید برگزبان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها