پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
اجرای برنامه‌های کتابخوانی ویژه کودکان در بیمارستان‌ها و مراکز مددجویی

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی ویژه کودکان در بیمارستان‌ها و مراکز مددجویی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد امروز در نخستین جلسه کارگروه «کودک و نوجوان» کتابخانه‌های عمومی یزد درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا برفعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: اگرچه ویروس کرونا باعث تعطیلی کتابخانه‌های سطح استان شد اما ما از این تعطیلی به‌عنوان فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده کردیم.
 
وی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر قصه‌گویی، نمایشنامه‌خوانی و کلاس آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌هایی بود که در این دوره برنامه‌ریزی شد و برخی از آن‌ها نیز اجرا شد.
 
دوست فاطمی‌ها ادامه داد: همکاران کتابدار باید نسبت به رسالتی که در قبال فرهنگ جامعه و ترغیب مردم به مطالعه دارند، متعهد باشند و از هر ابزار و روشی برای پیشبرد رسالت اصلی خود بهره بگیرند.
 
وی تصریح کرد: فعالیت‌های همه بخش‌های کتابخانه به خصوص برنامه‌های پرحجم بخش‌های کودک باید حول کتاب و در راستای ترویج کتابخوانی صورت گیرد.
 
دوست فاطمی‌ها ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای بازتعریف نقش‌ها و وظایف کتابخانه‌های عمومی و شناساندن هرچه بیشتر خدمات کتابخانه به اقشار مختلف مردم در شرایط فعلی یکی دیگر از نقش‌هایی که همکاران بخش‌های مختلف باید به خوبی از عهده ایفای آن برآیند و بتوانند با اجرای برنامه‌های جذاب و مفید در فضای مجازی، پیوند مخاطبان خود را با کتاب و کتابخانه حفظ کنند.
 
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با ساماندهی برنامه‌های بخش کودک کتابخانه و همکاری با سازمان‌هایی همچون بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای برنامه‌های ویژه کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها و مراکز مددجویی تحت پوشش بهزیستی گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط