پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
روزهای پایانی و استقبال خوب مردم از طرح تابستانه کتاب در خراسان شمالی

مردم خراسان شمالی بعد از ۵ روز از اجرای طرح تابستانه کتاب استقبال کردند و کتابفروشان درخواست شارژ سهمیه مجدد دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان شمالی؛ با توجه به استقبال کم مردم این استان در روزهای اولیه طرح، بعد از گذشت 5 روز از اجرای این طرح با استقبال خوب مردم همراه شد. به گونه‌ای که اکثر کتاب‌فروشان درخواست شارژ مجدد سهمیه دارند.

ابوالفضل اصغرپور مدیر کتاب فروشی «اندیشه سبز»به خبرنگار ما گفت: در روزهای اولیه استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفت ولی با گذشت 5 روز از اجرای این طرح با استقبال خوب مردم همراه شدیم به نحوی که سهمیه فروش اولیه ما پایان یافت و مجدا درخواست سهمیه جدید داریم.

آناهیتا غفاریان مدیر کتابفروشی «شهر کتاب بجنورد» نیز گفت: نسبت به سال‌های گذشته در روزهای اولیه استقبالی از این طرح صورت نگرفت ولی بعد از گذشت 4 روز با استقبال خوب دوستداران کتاب همراه شدیم به نحوی که تقاضای سهمیه جدید داریم.

وی همچنین خواستار توزیع سهمیه طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس فضا و آیتم‌هایی که عدالت در آن‌ها رعایت گردد، شد.

آناهیتا غفاری با توجه به گسترش ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد جامعه کتابفروشی‌ها را مستثنی از خسارت‌های این ویروس ندانست و افزود: کتابفروشی‌ها هم متاثر از خسارت‌های اقتصادی ویروس کرونا در امان نبودند اما طرح تابستانه کتاب توانست مقداری این خسارت را جبران کند.

حسین عضدی مدیر کتابفروشی عضدی که در شهرستان مانه و سملقان استفروش طرح تابستانه را برای حمایت کتابفروشی‌ها و  همچنین علاقه‌مندان به کتاب موثر دانست.

کتاب‌های زبان‌های خارجه مشمول طرح تابستانه گردند
لاله فرزین‌فر مدیر کتابفروشی «فرزین» نیز در گفت‌وگو با ایبنا با توجه به موثر بودن این طرح‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه در این کتابفروشی کتاب زبان‌های خارجه به فروش می‌رسد و بخش اندکی کتاب‌های فارسی را مشمول می‌شود و با توجه به اینکه در یک سوم کتابفروشی‌های کشور  کتاب زبان‌های خارجه به فروش می‌رسد، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستارم کتاب‌های زبان‌های خارجه را نیز مشمول طرح‌های حمایتی خود قرار دهند چرا که با مشمول شدن کتاب‌های زبان‌های خارجی استقبال خوبی از این طرح‌ها و همچنین حمایت از کتابفروشی‌ها و علاقه‌مندان به کتاب خواهد شود.

طرح تابستانه کتاب تا 30 مرداد ماه ادامه داشته و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های مشمول طرح از مزایای این طرح بهره‌مند گردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها