پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مستندسازی خانه الفت بر اساس تاریخ شفاهی و آرشیوهای شخصی

شماره 82 فصلنامه علمی فنی هنری اثر حاوی 7 مقاله تخصصی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشریه علمی، فنی و هنری «اثر» فصلنامه‌ای با درجه علمی-ترویجی به صاحب امتیازی پژوهشگاه میراث فرهنگی است که با هدف بازتاب دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری، مرمت و حوزه‌های وابسته به آنها در حوزه هنر و تمدن ایرانی منتشر می‌شود.

«محوطه قلابانگ 1، هفت هزار سال پیشینه سکونت انسان در بیجار گروس، حمید امان اللهی»، «مستند سازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت، آزاده حریری، مریم قاسمی سیچانی و بهنام پدرام»، «راهکارهای مدیریتی برای حمایت از حقوق مالکیت فکری در موزه‌ها، زهرا شاکری و یاسمن جعفر پور»، «معرفی و تحلیل دو سند تاریخی درباره توسعه تهران ناصری، فریده کلهر»، «شناخت مسجد و مدرسه رحیم خان بر اساس اسناد توصیفی، تصویری و تاریخ شفاهی، نگار کورنگی و نیما ولی بیگ»، «کوشک ناژوان اصفهان؛ تکنیک ساخت و تجربه‌ای در سبک‌سازی سازه، ناهید هلاکوئی و رضا رحیم‌نیا»، «تازه‌های کتاب و مجله کتابخانه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، معصومه ازقندی و ستاره اسحق تیموری» مقالاتی است که در این شماره از فصلنامه اثر به چاپ رسیده است.

در مقاله «مستندسازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت» آمده است: میراث معماری مسکونی ایران از تنوع و کثرت بیش‌تری نسبت به سایر گونه‌های معماری برخوردار است. توسعه مدرن شهرهای تاریخی باعث تخریب و تغییراتی در کالبد خانه های تاریخی شده است. خانه الفت یکی از گونه‌های معماری مسکونی ایرانی است که با وجود ارزش‌های کالبدی، دارای شناسه‌های فراکالبدی بی‌نظیری بوده و این پژوهش در پی پاسخگویی به چگونگی ساختار کالبد و کارکرد خانه الفت به منظور مستندسازی آن بر اساس مصاحبه‌های شفاهی و آرشیوهای شخصی و دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها