دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
درخشش 10 کتابدار کردستانی در پویش ملی «هر کتابدار یک کتابخوان»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از حضور 10 کتابدار این استان در میان برگزیدگان نهایی پویش ملی «هر کتابدار یک کتابخوان» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز در نشستی مجازی با اصحاب رسانه استان گفت: 10 کتابدار کردستانی در میان برگزیدگان پویش ملی «هر کتابدار یک کتابخوان» نهاد کتابخانه‌های عمومی حضور داشتند که از این تعداد 2 نفر برگزیده ملی و 8 نفر برگزیده استانی هستند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و داوری آثار ارسالی پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، ۱۸۹ برگزیده ملی و استانی در این پویش معرفی شدند که ۲۴ اثر در بخش ملی و ۱۶۵ اثر نیز به عنوان برگزیدگان استانی هستند که سهم استان کردستان 10 کتابدار بود.

مخدومی، با بیان اینکه پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، افزود: در این پویش کتابداران و سایر علاقه‌مندان با ارسال ویدئوهای کوتاه در پیام‌رسان سروش یک کتاب را به طور خلاصه معرفی و برای خواندن سایر علاقه‌مندان معرفی می‌کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: در میان برگزیدگان ملی پویش «هر کتابدار، یک کتابخوان»، حامد عبدالملکی از شهرستان قروه و شیرین نوری کتابدار کتابخانه عمومی شهید برهان عالی شهرستان سنندج (کردستان) حضور دارند.

وی همچنین گفت: میترا گله‌داری، شیرین نوری، علی رستمی، سمیه کی‌منش، زیبا عبدالملکی، سالار ایرانی و حیدر رحمتی نیز برگزیدگان استانی پویش هستند که از آن‌ها تقدیر به عمل آمده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی از زمان شیوع بیماری مهلک کرونا، برنامه‌های‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی اجرا کرده است که پویش «هر کتابدار، یک کتابخوان» از آن موارد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها