چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کتاب «وِهرُود و اَرَنگ» به پیشخان آمد

کتاب وِهرُود و اَرَنگ به قلم ژوزف مارکوارت و ترجمه و اضافات از داود منشی‌زاده منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وِهرود و اَرَنگ نام دو رود جیحون و سیحون در زبان پهلوی است و کتاب پژوهشی وِهرود و اَرَنگ دربارۀ جغرافیای تاریخی سرزمین‌های میان سیحون و جیحون و نشان‌دهندۀ آثار دیرپای و گسترده‌جای تمدن ایرانی در آن خطّه است. مؤلف کتاب اطلاعات معتبر و مهمی را درباره روزگاران گذشته آن سرزمین از منابع و ماخذ متعدد در زبان‌های مختلف دست‌چین و در این کتاب تحقیقی عرضه کرده است. ذکر نام‌های مختلف رودهای جاری در سرزمین‌های میان دو رود کهن‌سال سیحون و جیحون و بررسی تحولات این نام‌های جغرافیایی از برجستگی‌های کتاب مارکورات است و نشان از دقت نظر و وسعت اطلاعات این خاورشناس نامور و ایران‌دوست آلمانی دارد.

از آنجا که در تحقیقات مارکوارت عبارات زیادی به حروف چندین زبان باستانی یا غیرمعمول در ایران (پهلوی، یونانی، چینی، سریانی، ارمنی، گرجی و جز اینها) هست که حروفچینی همۀ آنها امکان‌پذیر نیست، کتاب حاضر به خطّ مترجم و به‌طور لوحی (افست) چاپ شده است.

وِهرود و اَرَنگ: جستارهایی در جغرافیای اساطیری و تاریخی ایران شرقی، ژوزف مارکوارت، ترجمه و اضافات از داود منشی‌زاده، در سی‌و‌یک+ 212صفحه، عکس، شمارگان 1100 نسخه، بها 65000 تومان از سوی انتشارات دکتر محمود افشار منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها