دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
تالیف کتاب و ترویج کتابخوانی جایگزین مجازات حبس در شاهرود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از آمادگی این اداره برای تعامل و همکاری با دادگستری شهرستان شاهرود با هدف تبدیل برخی از جریمه‌ها به انجام فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و گفت: تالیف کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی جایگزین مجازات حبس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، رضا مهدیان در نشست با حجت‌الاسلام ابوذر کریمی رئیس شعبه 2 دادگاه کیفری‌ شهرستان شاهرود تاکید کرد: هنرمندان از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان از آنها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک‌ خواست.

وی با اشاره به اینکه در مواردی ممکن است برای هنرمندان نیز مسایل قضایی ایجاد شود، تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آمادگی دارد با تعامل و همکاری دادگستری شهرستان در صورت نبود موانع قانونی برخی از جرائم را به صورت جایگزین در حوزه فرهنگی پیشنهاد دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: اگر هنرمندی در سطح شهرستان به دلایل مختلف دچار مشکلات قضایی شد، دادگستری در صورت لازم با اجرای حکم جایگزین با نوشتن کتاب، آموزش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آموزش‌های فرهنگی، هنری و قرآنی رشته تخصصی خود در حوزه‌های مختلف به جایگزینی حبس متهمین بپردازد.

مهدیان ابراز  امیدواری کرد: با تعامل و همکاری این دو دستگاه شاهد این تعامل باشیم و هیچ هنرمندی در شهرستان شاهرود در حبس به سر نبرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: بیش از ۳۱ برنامه فرهنگی هنری و قرآنی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابوذر کریمی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاشگران حوزه فرهنگ و هنر تشکر کرد.

رئیس شعبه 2 دادگاه کیفری‌ شهرستان شاهرود افزود: با توجه به شناختی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان خود دارد مواردی که در حوزه قانونی این اداره باشد، از این طرح استقبال خواهد کرد و برای همکاری و همراهی، قدم‌های مثبتی را برخواهیم برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها