جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مجموعه داستان «فرار» آلیس مونرو مجددا منتشر شد

مجموعه داستان فرار نوشته آلیس مونرو با ترجمه مژده دقیقی به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آلیس مونرو، نویسنده کانادایی و از معروف ترین نویسندگان داستان کوتاه دوران معاصر است. او را با چخوف مقایسه می‌کنند و به اعتقاد بسیاری از منتقدان، داستان‌هایش به لحاظ قدرت ادبی و احساسی به رمان نزدیک است.

داستان‌های آلیس مونرو، اگرچه غالبا در گذشته و در فضاهای روستایی و شهر‌های کوچک کانادا اتفاق می‌افتد، داستان همه آدم‌ها در همه زمان‌هاست. او داستان‌هایی خلق میکند که برای خوانندگان نخبه و معمولی به یک میزان لذت‌بخش‌اند.

مونرو در طول فعالیت حرفه‌ای خود جوایز ادبی متعددی به دست آورده است، مجموعه داستان فرار نیز در سال 2004 دومین جایزه گیلر را برایش به ارمغان آورد. آلیس مونرو در این مجموعه، چون اغلب آثارش، روایتگر زندگی زنان در مراحل مختلف عمر است، روایت‌هایی همراه با واقعگرایی و صداقتی کم مانند، و سرشار از لحظه‌های روشنگر که هم طنز‌آلودند و هم دردناک. زندگی زنان در روستاها و شهرهای کانادا از درون مایه‌های آثار اوست.

در دهم اکتبر ۲۰۱۳ آکادمی سوئد اعلام کرد که جایزه نوبل ادبیات به آلیس مونرو تعلق گرفت. او که در زمان اعلام این خبر ۸۲ ساله بود یکصد و دهمین برنده جایزه ادبی نوبل، اولین کانادایی برنده این جایزه و سیزدهمین زنی بود که از ۱۹۰۱ تا کنون موفق به گرفتن این جایزه معتبر ادبی شد. پیش تر از این در یک دهه اخیر زنانی چون هرتا مولر و دوریس لسینگ این عنوان را از آن خود کرده بودند. تنها نویسنده‌ای که برای داستان‌های کوتاهش برنده جایزه ادبی نوبل شده آلیس مونرو است.

مجموعه داستان فرار از آلیس مونرو را مژده دقیقی به فارسی ترجمه و انتشارات نیلوفر آن را در 394 صفحه و به قیمت 55000 تومان به بازار کتاب عرضه‌ کرده‌ است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها