شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
​بزرگداشت پنجاه سال مترجمی بهمن فرزانه

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد بهمن فرزانه، مترجم همزمان با زادروز این چهره فرهنگی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهمن فرزانه، نامی آشنا در عرصه ترجمه در ایران است که با حدود پنج دهه فعالیت، آثار بی‌نظیری را از خود به یادگار گذاشته است که شاید برجسته‌ترینشان ترجمه رمان «صد سال تنهایی» مارکز باشد.

هفدهم بهمن‌ماه سالروز درگذشت این بزرگمرد ادبیات ایران است و به همین مناسبت، کانون ترجمان اندیشه مراسم بزرگداشتی را در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد کرد. این مراسم از ساعت 16 روز پنجشنبه (16 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان مشخص شده به فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند. حضور برای تمام علاقه‌مندان کتاب و ترجمه در این مراسم آزاد است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید ساعدی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    پیرامون شناختی از ترجمۀ بهمن فرزانه، می‌توان به کتاب "یادداشت‌های پنج ساله" اثر مارکز رجوع نمود. در میان مقالات این کتاب، مقاله‌ای با عنوان "همینگوی خصوصی من" در صفحۀ صد و بیست و سه این کتاب هست که نسخۀ اصل این مقاله را به راحتی می‌توان در اینترنت، در روزنامۀ نیویورک تایمز به تاریخ 26 جولای 1981 مشاهده نمود. مقایسۀ ترجمۀ بهمن فرزانه با متن اصل این مقاله، نشان می‌دهد که آیا او ترجمۀ درست و بدون اشتباه ارائه داده است یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها