سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
رونمایی از 20 جلد کتاب زندگینامه داستانی شهدای روحانی در هفته پژوهش

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به تدوین زندگینامه داستانی بیش از ۴ هزار شهید روحانی در این پژوهشگاه، گفت: در هفته پژوهش۲۰ جلد از این پروژه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت الاسلام حمید نگارش دبیر هیئت امنا و رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در نشستی با اصحاب رسانه استان قم، در معرفی این پژوهشگاه گفت: این مرکز علمی در سال ۱۳۵۹ تأسیس شد و در سال ۷۳ به پژوهشکده تبدیل شد و در سال ۷۶ هم با عنوان پژوهشکده تحقیقات اسلامی، موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را  برای فعالیت اخذ کرد.
 
وی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و اساتید برجسته حآن را برای پژوهشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: پژوهشگاه در تراز انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح کشور بوده و ظرفیت پاسخگویی خود را بالا برده است.
 
حجت الاسلام نگارش با بیان اینکه همکاری خوبی با سایر مراکز علمی داریم، یادآور شد: همکاری با سایر مراکز علمی از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های پژوهشگاه است و تلاش شده تا از انجام کارهای موازی پرهیز شود.
 
به گفته وی، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) به دنبال تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و روزآمدسازی اطلاعات علمی پژوهشگران است.
 
نگارش، تحول علوم انسانی را از جمله موضوعات مهم این پژوهشگاه معرفی کرد و افزود: پژوهشگاه به‌دنبال معرفی دین خدا در عرصه‌های گوناگون اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است.
 
وی با اشاره به ظرفیت کتابخانه پژوهشگاه گفت: کتابخانه علوم انسانی امام صادق (ع) ۳۰ هزار جلد کتاب دارد و از این طریق نیاز پژوهشگران به منابع مرتفع می‌شود.
 
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) یکی از کارهای فاخر پژوهشگاه را تدوین زندگینامه داستانی شهدای روحانی دانست و گفت: بیش از ۴ هزار شهید روحانی داریم که منابع آن‌ها جمع‌آوری شده و در هفته پژوهش ۲۰ جلد از این پروژه رونمایی می‌شود.
 
وی گفت: ۵۰ داستان شهدای روحانی به صورت کتاب صوتی درآمده است.
 
نگارش گفت: کتاب «موج چهارم جنگ نرم» اثر برتر در جشنواره پاسداران اهل قلم شناخته شده است که از سوی پژوهشگاه منتشر شده است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در عرصه پاسخ به سؤالات نیروهای مسلح نیز کتاب‌هایی به تدوین شده است که در ۲۳ جلد در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها