دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
با وجود تفاسیر معتبرِ گذشتگان همچنان نیاز به تفسیر قرآن حس می‌شود

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به دست‌اندرکاران همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی، توصیه کرد: تفسیر قرآن معتبر بنویسید زیرا با وجود تفاسیر معتبر گذشتگان همچنان این نیاز حس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و اعضای همایش «بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی» با آیت‌الله‌ نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار کردند.
 
آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار ضمن تجلیل از بیت آیت‌الله لنکرانی بیان کرد: قرآنی که در حال حاضر در دست ما است، بدون هیچ کم و کاستی همان قرآنی است که بر پیامبر (ص) نازل شده‌ است. اما متأسفانه در این زمینه دشمنان تهمت‌های بسیاری به شیعه زدند اما به سرانجام نرسیدند.
 
وی اضافه کرد: مسلمانان در این زمان قدرت بسیاری پیدا کردند و زمانی که با شبهات واردشده به قرآن از سوی دشمنان مواجه می‌شویم، با اسناد و مدارک معتبر پاسخگو خواهیم بود.
 
این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم فعالیت مؤثر جامعه قرآنی در اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن در جهان، خطاب به فعالان این حوزه توصیه کرد: تفسیر قرآن معتبر بنویسید زیرا با وجود تفاسیر معتبر گذشتگان همچنان این نیاز حس می‌شود.
 
این مرجع تقلید، وحدت بین شیعه و سنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: در نتیجه انقلاب و با تأکید امام راحل ارتباط بین شیعه و سنتی تقویت شد و وحدت و اتحادی به وجود آمد که آثار آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که در تاریخ، شیعیان بسیار در مضیقه و تحت فشار بودند و زیر ظلم بدخواهان قرار داشتند اما با این حال علما در سخت‌ترین شرایط تشیع را حفظ کردند و اجازه نابودی مکتب اهل بیت (ع) را ندادند.
 
آیت الله نوری همدانی یادآور شد: در کتب شیعه به آیات و روایات توجه لازم شده است اما می‌گویند که در شیعه به قرآن توجه نمی‌شود؛ در حالی که تفاسیری مانند المیزان علامه طباطبایی در شیعه داریم که مانند آن پیدا نمی‌شود و دیگران از چنین تفسیرهایی بی‌بهره هستند.
 
مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آیات متعددی از قرآن در خصوص هلال ماه وجود دارد، اظهار کرد: در کتابی که در حال حاضر در حال نوشتن آن هستم، با بهره‌مندی از آیات قرآنی ثابت کرده ام تعدد اول ماه صحیح نیست.
 
در ادامه آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی از برگزاری همایش قرآنی در آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در نظر دارد در اواخر آبان‌ماه سال جاری همایشی با موضوع بررسی دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار کند و علاوه بر آن در این همایش نظر و اهتمام علمای شیعه نسبت به قرآن کریم بررسی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها