چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
رقابت بیش از 600 قرآن‌آموز در سیزدهمین مسابقه قرآنی «مدهامتان»

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قزوین از رقابت 632 قرآن آموز در سیزدهمین مسابقه قرآنی «مدهامتان» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اعلام خبر برگزاری سیزدهمین مسابقه قرآنی «مدهامتان» در قزوین گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه علاوه بر ترویج معارف قرآنی می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی مد نظر باشد.

وی افزود: قرآن مهمترین ابزار فرهنگی و هنری ما برای جذب مردم به زندگی اسلامی و هدایت شده است و از این رو در بازه‌های مختلف در سال با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی مروری دوباره به این کتاب آسمانی و آیات هدایت بخش آن خواهیم داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در بازه زمانی مشخص شده قرآن‌آموزان علاقمند اقدام به ثبت نام کردند که 266 زن و 366 مرد در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

رمضانی گفت: با توجه به ثبت نام صورت گرفته در استان قزوین، 632 نفر در این مسابقات شرکت کرده و در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند که از این تعداد 266 نفر خانم و 366 نفر آقا هستند.

وی اضافه کرد: علاقمندان در این مسابقه قرآنی در 7 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیلدی، حفظ کل، حفظ جزء 30، اذان و نقاشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: شرکت کنندگان مرد در رشته‌های قرائت تحقیق 43 نفر، قرائت ترتیل 51، قرائت تقلیدی 56، حفظ کل 9، حفظ جزء 30، 105 نفر، اذان و نقاشی آیات 73 نفر خواهند بود.

حجت‌الاسلام رمضانی در ادامه افزود: در بخش خانم‌ها هم در رشته‌های قرائت تحقیق 13 نفر، قرائت ترتیل 23 نفر، حفظ کل 14 نفر، حفظ جز 30 قرآن 167 نفر و نقاشی آیات 41 نفر شرکت دارند و به رقابت می‌پردازند.

وی اعلام کرد: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در روزهای 25 و 26 بهمن ماه برگزار می‌شود که محل برگزاری این مسابقات برای آقایان مسجدالنبی و مسجد خاتم الانبیا (راه چمن) و خانم‌ها هم در مدرسه مدینه‌النبی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها