سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
اتحادیه ناشران و کتابفروشان با تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر موافقت کرد

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نشست امروز هیات مدیره این اتحادیه با پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در جلسه صبح امروز سه شنبه ششم شهریور ماه، با پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر که توسط چهار تشکل انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و مجمع ناشران انتقلاب اسلامی مطرح شده بود، موافقت کرد.
 
 این چهار تشکل در نامه‌ای مشترک پیش قدم شدند تا با دعوت از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، شورایی با هماهنگی آن اتحادیه برای ایجاد تمرکز و تصمیم‌گیری واحد در امور صنف نشر و پیشبرد اهداف و منافع مشترک ایجاد شود.
 
در بخشی از این نامه آمده است:
وضعیت صنف نشر در شرایط مناسبی قرار ندارد و بلکه بحرانی است. بهبود اقتصاد نشر از جهات مختلف اعم از تامین کاغذ، مقوا و ملزومات چاپ،‌توزیع و عرضه کتاب و همچنین پیشگیری از ورشکستگی برخی ناشران، نیازمند انسجام صنفی، مشارکت و همفکری همه نیروهای موثر در حوزه نشر و ارائه راهکارهای صنفی از سوی فعالان این صنعت است.
 
برای تحقق این امر و در راستای سیاست واگذاری امور به بدنه صنف، چهار تشکل نشر شامل انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و انجمن فرهنگی ناشران آموزشی پیش‌قدم شده‌اند تا با دعوت از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، شورایی با هماهنگی آن اتحادیه برای ایجاد تمرکز و تصمیم‌گیری واحد در امور صنف نشر و پیشبرد اهداف و منافع مشترک ایجاد شود.
 


 
به گزارش ایبنا، با شکل‌گیری این شورا، اقداماتی چون برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور نمایندگان و اعضای هیات مدیره تشکل‌های صنفی و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی از جمله اولویت‌های آن خواهد بود.
 
همچنین موضوعاتی چون اتخاذ تصمیم واحد از طرف صنف نشر، مشارکت در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نظارت بر نحوه توزیع کاغذ با ارز یارانه‌ای از دیگر موضوعات کاری این شورا به شمار می‌آید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها