سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
​بودجه خرید کتاب از نمایشگاه تغییر نکرده است/ بازدید از 700 غرفه تا روز ششم

مدیر‌کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح فرآیند خرید کتاب از سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش احتمالی 100 ناشر به فهرست کمیته خرید خبر داد.

مهر‌زاد دانش؛ مدیر‌کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره فعالیت کمیته حمایت و خرید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد این کمیته بعد از گذشت 6 روز از نمایشگاه بیان کرد: براساس نتایج مطالعات کمیته حمایت و خرید کتاب مقرر شد تا تسهیلاتی را برای ناشرانی که بعد از موعد تعیین شده برای ثبت‌نام یا  پرداخت اجاره بهاء غرفه اقدام کردند معین شود.

وی با بیان این مطلب که آمار ناشران جامانده به‌طور قطعی مشخص نشده اعلام کرد: احتمالا تعداد این ناشران به 100 تا 150 ناشر خصوصی در بخش‌های چهار‌گانه نمایشگاه برسد.

دانش افزود: برای صرفه‌جویی زمان فهرست ناشران جامانده از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی دریافت نشد؛ بنابراین ناشران جامانده طی سه روز (از دوشنبه تا چهارشنبه) با توجه به اعلام کمتیه فرصت دارند تا اطلاعات خود شامل فیش پرداخت را از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 13 به دفتر کمیته حمایت و خرید ارائه کنند.

این مقام مسئول در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: بعد از دریافت اطلاعات ناشران طی‌ روز‌های باقی‌مانده به این غرفه‌ها مراجعه خواهد شد.

دانش درباره آمار بازدید کارشناسان کمیته حمایت و خرید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که کارشناسان بیش از 700 غرفه با بازدید کرده‌اند.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که آمار و عنوان کتاب‌های خریداری شده همزمان با برگزاری نمایشگاه اعلام نخواهد شد. بعد از نمایشگاه فعالیت اصلی کمیته شروع می‌شود و اطلاعات مبتنی بر کاربرگ‌‌ها شامل نام ناشر، پروانه نشر، سالن، ‌شماره و متراژ غرفه،‌ سقف خرید و تلفن ناشر، شابک کتاب، عنوان کتاب،‌ نویسنده و یا مترجم،‌ سال انتشار قیمت پشت جلد،‌ تعداد شمارگان مصوب جهت خرید و جمع مبلغ آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: داده‌ها در نرم‌افزار ثبت داده‌ها ثبت می‌شود. بعد از پردازش اطلاعات و تنظیم حواله با هماهنگی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انبار کتاب، اطلاعیه صادر و همه کتاب‌های مصوب برای خرید در قالب فایل پی‌دی‌اف تنظیم و در سایت منتشر می‌شود.

به گفته دانش،‌ ناشران و همچنین صاحب‌نظران با مراجعه به این سایت می‌توانند از فهرست کتاب‌های خریداری شده مطلع شوند. ناشران براساس اطلاعات سایت به انبا کتاب ارسال کنند و بعد از دریافت رسید انبار برای دریافت چک به امور مالی مراجعه کنند. سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و 250 میلیون تومان کتاب خریداری شده است.

این مقام مسئول  در هیات خرید کتاب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احتمال می‌‌رود میزان خرید با توجه به تغییرات اندک تعداد ناشران خرید در مقایسه با سال گذشته تغییر نکند. بودجه مصوب خرید نیز در  مقایسه با سال گذشته تغییر نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها