پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
تعداد کتاب‌های فروخته شده «عیدانه کتاب» به 400 هزار نسخه می‌رسد

در حالی که شانزده روز از برپایی سومین طرح عیدانه کتاب در سراسر کشور می‌گذرد، آمارها حاکی از آن است که قریب به 400 هزار نسخه کتاب در این طرح به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مطابق با آخرین آمار (صبح پنجشنبه 9 فروردین) 391 هزار و 832 نسخه کتاب در طرح عیدانه کتاب از سوی 793 کتابفروشی عضو با تخفیف 20 درصدی به فروش رفته است. این درحالی‌ست که عیدانه از 22 اسفندماه در استان‌های مختلف کشور به‌جز تهران آغاز به کار کرد و 123 کتاب‌فروشی تهرانی نیز از 25 اسفندماه به این طرح پیوستند.

اطلاعات مندرج در سامانه مربوطه همچنین نشان می‌دهد تا این لحظه، مبلغ کتاب‌های به‌فروش رفته در این طرح به بیش از 8 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است که با در نظر گرفتن تخفیف 20 درصدی، از تخصیص یافتن بیش از یک میلیارد و 720 میلیون تومان از یارانه در نظر گرفته شده برای این طرح خبر می‌دهد.

سومین طرح عیدانه کتاب که در آغاز از 22 اسفند تا 12 فروردین ماه و با یارانه 2 میلیاردتومانی برنامه‌ریزی شده بود، به صلاح‌دید مجریان طرح به مناسبت روز پدر و همچنین روز جمهوری اسلامی سه روز دیگر(یعنی تا 15 فروردین ماه) تمدید شد و سقف یارانه نیز با افزایش ۵ میلیارد ریالی به ۲۵ میلیارد ریال رسید.
 
فهرست 10 کتابفروشی پرفروش 
 
 
رتبه
کتاب‌فروشی شهر
1 پردیس کتاب مشهد
2 شهرکتاب مشهد
3 کتاب فرازمند رشت
4 شهرکتاب رشت
5 نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام اهواز
6 شهر کتاب همدان
7 شهر کتاب ساری
8 شهرکتاب اصفهان(چارباغ بالا) اصفهان
9 شهرکتاب مرکزی تهران
10 انتشارات امام تهران
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



خراسان رضوی، تهران اصفهان به ترتیب به لحاظ عددی بیشترین کتاب‌ها را تا این لحظه در طرح عیدانه فروخته‌اند اما جایگاه این سه استان به لحاظ میزان فروش به لحاظ ریالی متفاوت بوده و به ترتیب تهران، اصفهان، خراسان رضوی بالاترین عدد فروش را با خود اختصاص داده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها